Primarni zavihki
Diplomirani vzgojitelj predšolskih otrok (vs)/diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok (vs)
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Diplomirani vzgojitelj predšolskih otrok (vs)/diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok (vs)Dodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (VS) |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Visokošolsko strokovno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: izobraževanje vzgojiteljev predšolskih otrok |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 7 |
- analizo in sintezo ter predvidevanje rešitev ter posledic,
- uporabo znanj v praksi,
- razvoj kritične in samokritične presoje,
- komuniciranje in delovanje v timu,
- iniciativnost v procesu vseživljenjskega učenja,
- senzibilnost za okolje, kulturno in narodno identiteto,
- načrtovanje in izvajanje dejavnosti,
- razumevanje posameznika, njegovih vrednot in vrednostnih sistemov,
- poznavanje, kritično vrednotenje in uporabo teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojnega dela,
- poznavanje in avtonomno izvajanje kurikula za predšolsko področje in kurikula prvega razreda osnovne šole,
- poznavanje vseh področij dejavnosti v vrtcu in predmetov v 1. razredu osnovne šole ter njihovo (interdisciplinarno) povezovanje v procesu učenja,
- učinkovito in fleksibilno organizacijo prostora in časa, izbiro didaktičnih in igralnih pripomočkov, fleksibilno časovno razporejanje dejavnosti in prehodov med njimi,
- opazovanje in spremljanje razvoja otrok ter prepoznavanje in upoštevanje individualnih potreb in drugih razlik med otroki (v osebnostnih lastnostih, sposobnostih, zmožnostih, kognitivnih stilih, družinskem oz. socialno-kulturnem okolju …) pri vzgojnem delu,
- zagotavljanje čustvene varnosti ter prepoznavanje in spodbujanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije,
- spodbujanje samostojnosti otrok in njihovih interesov v skladu z njihovo razvojno stopnjo ter spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja,
- učinkovito komunikacijo s starši in sodelavci in drugimi strokovnjaki ter poznavanje timskega dela in sodelovanje v strokovnem timu vrtca in šole.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi izpiti zbere najmanj 48 ECTS. Obvezno mora opraviti Praktično usposabljanje 1,2 (4 ECTS), vse obveznosti na vajah in izpite pri naslednjih predmetih: Didaktika, Pedagoška psihologija, Teorija vzgoje, Predšolska pedagogika I in II, Razvojna psihologija, Začetno naravoslovje, Vokalno instrumentalni praktikum I in II. V 3. letnik napreduje, če opravi vse izpite iz 1. letnika in zbere vsaj še 48 ECTS z opravljenimi izpiti iz 2. letnika. Obvezno mora opraviti Praktično usposabljanje 3,4 (3 ECTS), Praktično usposabljanje 5 (4 ECTS), vse obveznosti pri vajah in izpite pri naslednjih predmetih: Elementarni likovno-pedagoški praktikum, Specialna pedagogika.
Diplomirani vzgojitelj predšolskih otrok (vs)/diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok (vs)
SOK 7
EOK 6
V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.
Magister profesor predšolske vzgoje/magistrica profesorica predšolske vzgoje
Magister profesor zgodnjega učenja/magistrica profesorica zgodnjega učenja
Magister edukacijskih politik/magistrica edukacijskih politik
Magister muzejske pedagogike/magistrica muzejske pedagogike
Magister profesor andragogike in …/magistrica profesorica andragogike in …
Magister profesor andragogike/magistrica profesorica andragogike
Magister profesor andragogike/magistrica profesorica andragogike
Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogike
Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogike
Magister profesor pedagogike in …/magistrica profesorica pedagogike in …
Magister profesor pedagogike in …/magistrica profesorica pedagogike in …
magister profesor pedagogike/magistrica profesorica pedagogike
Magister profesor pedagogike/magistrica profesorica pedagogike
Magister profesor socialne pedagogike/magistrica profesorica socialne pedagogike
Magister profesor socialne pedagogike/magistrica profesorica socialne pedagogike
Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogike
Magister profesor logopedije in surdopedagogike/magistrica profesorica logopedije in surdopedagogike
Magister profesor razrednega pouka/magistrica profesorica razrednega pouka
Magister profesor razrednega pouka/magistrica profesorica razrednega pouka
SOK 8 / EOK 7
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Opis poklica
Kratek opis
Vzgojitelj/ica ustvarja in zagotavlja možnosti za razvoj otrokovih telesnih in duševnih sposobnosti. Razvija otrokovo samostojnost, samoiniciativnost, radovednost, komunikacijo, sposobnost razmišljanja, ustvarjalnega izražanja in pozitivno podobo o sebi.
Kaj delavec običajno dela
Delo vzgojitelja obsega pripravo, načrtovanje in izvajanje vzgojnega dela, delo s starši ter sodelovanje pri organizaciji življenja v vrtcu. Pomembno je, da so dejavnosti načrtovane na podlagi temeljitega poznavanja in razumevanja otrokovega razvoja in njegovih potreb. Vzgojitelj izbira ustrezne vsebine, oblike in metode dela. Vzgojno-izobraževalni proces tudi neposredno vodi, organizira in vodi dejavnosti otrok in pripravlja didaktični material. Pri tem otroke spodbuja, opogumlja, usmerja in se z njimi igra. Zaradi spremljanja njihovega razvoja vzgojitelj opazuje otroke pri različnih dejavnostih in v različnih okoliščinah. Med izvajanjem programa strokovno vodi pomočnika vzgojitelja, ki skrbi za pripravo vzgojnih sredstev, igrač, igral in didaktičnega materiala ter za funkcionalno in estetsko ureditev prostora. Poskrbeti mora za primerno časovno razporeditev in oblike izvajanja dnevnih opravil, prehrane, higiene, počitka in bivanja na prostem. Sodelovanje s starši poteka v okviru različnih dejavnosti v vrtcu. Vzgojitelj se nenehno strokovno izpopolnjuje. Sodeluje pri skupnih nalogah vrtca v skladu z letnim delovnim načrtom in pripravi zaključno poročilo o opravljenih nalogah v minulem letu.
Študij konča, kdor opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti v vrednosti 180 ECTS.
Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane