Primarni zavihki
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja edukacijskih ved
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Doktorat |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 10 |
- vključevanje ter samostojno vodenje znanstveno raziskovalnega dela,
- poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov področja - filozofski, sociološki,psihološki, pedagoški in antropološki vidiki,
- vrhunsko razumevanje in obvladanje različnih raziskovalnih metod, postopkov in procesov, razvoj kritične in samokritične presoje
- analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
- uporabo znanja v praksi,
- avtonomno zastaviti, oblikovati in izvajati obsežen raziskovalni proces,
- samostojno razvijanje novega znanja, veščin, tehnik, praks in gradiv z raziskovalnim delom,
- reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev ter z oblikovanjem novih,
- odzivanje na abstraktne probleme, ki širijo in na novo opredeljujejo obstoječe proceduralno znanje oz. prakso,
- z izvirnim raziskovanjem ustvariti prispevek, ki širi meje znanja in je pomemben na nacionalni in mednarodni ravni,
- prepoznavanje problemov ter iskanje rešitev,
- sodelovanje v kritičnih dialogih; vodenje in spodbujanje kompleksnih socialnih procesov znotraj poklicnega področja,
- vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega in znanstvenega področja,
- komunikacijo s sodelavci in širšo (mednarodno) znanstveno skupnostjo ter družbo nasploh o svojem ekspertnem področju,
- kooperativnost in delo v skupini,
- iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
- upravljanje s časom za samostojno načrtovanje,
- javno predstavljanje in obrambo znanstvenih študij,
- v akademskih in strokovnih okoljih pospeševati socialni ali kulturni napredek družbe, ki je utemeljena na znanju,
- ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,
- poznavanje etike raziskovalnega dela in delovanje v skladu z njo,
- sistematično poznavanje in razumevanje utemeljitve (utemeljitev) in zgodovine (razvoja) vzgojno-izobraževalnih sistemov, teorije in teoretskih sklopov, znanstvenih paradigem,
- odkrivanje in reševanje konkretnih pedagoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
- vodenje izvirnih raziskav na področju edukacijskih ved,
- izvajanje samostojnih, izvirnih in objavljivih raziskav na področju edukacijskih ved,
- kolaborativno učenje, ustvarjalno komuniciranje v raziskovalnem okolju, reševanje problemov ter sodelovanje v interdisciplinarnih raziskovalnih timih na področju edukacij,
- koherentno obvladanje znanja, povezovanje znanja z različnih področij edukacije in aplikacijo v šolski praksi,
- razumevanje splošne strukture temeljne edukacijske discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
- umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vzgoje in izobraževanja,
- razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihovo uporabo v reševanju konkretnih pedagoških problemov,
- obvladanje organizacijskih in vodstvenih spretnosti v vzgoji in izobraževanju,
- podrobno analiziranje in reflektiranje socialnih norm in odnosov znotraj izobraževalnih okolij, vodenje aktivnosti za njihovo spreminjanje ter posredovanje med akademskim raziskovanjem in družbenim okoljem,
- poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji in izobraževanju,
- kritičnost glede najširših implikacij uporabe znanja v konkretnih edukacijskih in poklicnih okoljih, pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
- razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju edukacijskih ved,
- uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent mora za napredovanje iz prvega letnika v drugi letnik zbrati 50 ECTS, pri čemer mora obvezno opraviti izpita iz predmetov: Raziskovanje v didaktiki izobraževanja in Znanstveno raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. (30 ECTS). Za napredovanje iz drugega v tretji letnik mora zbrati 50 ECTS iz obveznosti tekočega letnika, pri čemer mora obvezno opraviti izpita iz predmetov Individualno raziskovalno delo I in Individualno raziskovalno delo II. Študent mora za napredovanje v tretji letnik opraviti tudi vse obveznosti iz prvega letnika.
Študent zaključi študij, ko izpolni vse s študijskim programom predvidene obveznosti ter napiše in uspešno zagovarja doktorsko disertacijo in tako skupno zbere najmanj 180 ECTS.
Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane