Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor socialne pedagogike/magistrica profesorica socialne pedagogikeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
1 leto
Kreditne točke Kreditne točke: 60 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V magistrski študijski program druge stopnje Socialna pedagogika se lahko vpiše, kdor je končal:

  • študijski program prve stopnje v obsegu 240 kreditnih točk ali univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, (v nadaljevanju: KT) z ustreznega strokovnega področja socialne pedagogike (KLASIUS-P: 1423 – socialna pedagogika).
  • študijski program prve stopnje v obsegu 180 KT z ustreznega strokovnega področja socialne pedagogike (KLASIUS-P: 1423 – socialna pedagogika), če pred vpisom v program opravi dodatni letnik, predpisan s tem študijskim programom.
  • študijski program prve stopnje v obsegu 240 KT ali univerzitetni študijski program študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, iz drugih strokovnih področij, če pred vpisom v program opravi študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija, v višini med 10 in 60 KT (kandidatka oziroma kandidat mora pred vpisom v študijski program izkazati izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja v obsegu 15 KT. Izkušnje bodo kandidatke oziroma kandidati izkazovali s potrdili delodajalca o delovnih izkušnjah ali z dokazili o zaključku študijskega programa, ki je vključeval vsaj 15 KT praktičnega pedagoškega usposabljanja v vzgoji in izobraževanju.). O obveznostih odloči Senat PeF UL na predlog komisije, pristojne za podiplomski študij druge stopnje PeF UL, glede na različnost strokovnega področja. Kandidatka oziroma kandidat lahko opravi te študijske obveznosti med študijem na prvi stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program.
  • študijski program prve stopnje v obsegu 180 KT ali visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z drugih strokovnih področij, če pred vpisom v program opravi dodatni letnik, predpisan s tem študijskim programom, in študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija, v višini med 10 in 60 KT (kandidatka oziroma kandidat mora pred vpisom v študijski program izkazati izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja v obsegu 15 KT. Izkušnje bodo kandidatke oziroma kandidati izkazovali s potrdili delodajalca o delovnih izkušnjah ali z dokazili o zaključku študijskega programa, ki je vključeval vsaj 15 KT praktičnega pedagoškega usposabljanja v vzgoji in izobraževanju.). O obveznostih odloči Senat PeF UL na predlog komisije, pristojne za podiplomski študij druge stopnje PeF UL, glede na različnost strokovnega področja. Kandidatka oziroma kandidat lahko opravi te študijske obveznosti med študijem na prvi stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program.
  • Pogoje za vpis izpolnjujejo tudi kandidatke in kandidati, ki so končali enakovredno izobraževanje v tujini in se vpisujejo pod enakimi pogoji, kot veljajo za kandidatke in kandidate, ki so zaključili šolanje v Sloveniji. Pred vpisom v program morajo opraviti postopek priznavanja izobraževanja za namen nadaljevanja študija.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

Splošne kompetence:

  • poznavanje in uporaba ustreznih metod raziskovanja in razvoja lastne prakse;
  • sposobnost prevzeti odgovornost za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, intervizija, supervizija);
  • vodstvene in organizacijske zmožnosti;
  • vzpostavljanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi skupinami;
  • zmožnost raziskovanja in prenašanja spoznanj v prakso;
  • razvijanje novega znanja in razumevanja področja;
  • delovanje v skladu z etičnimi normami in poklicnim kodeksom;
  • zmožnost sodelovanja v interdisciplinarnem timu in komuniciranja z vsemi strokovnimi delavci, vključenimi v delovnem procesu;
  • reflektiranje in evalvacija obstoječe delovne prakse ter prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig njene kakovosti;
  • razvijanje višjih kognitivnih veščin, povezanih z ustvarjanjem novega znanja.

Predmetno-specifične kompetence:

  • poglobljeno poznavanje teoretičnih osnov področja socialne pedagogike in njihova uporaba v praksi;
  • poglobljeno razumevanje procesov stigmatiziranja, marginalizacije, socialnega izključevanja ter njihovo preprečevanje;
  • poglobljeno razumevanje institucionalnega delovanja, vpliva institucij na uporabnike, ozaveščanje lastne institucionalne vpetosti;
  • poglobljeno razumevanje in obvladovanje različnih oblik socialno pedagoškega dela (preventivnega, vzgojnega, svetovalnega, kompenzacijskega, socialno integrativnega, itd.);
  • avtonomno vodenje, spremljanje in evalvacija posebnih socialno pedagoških projektov (npr. projektov prostovoljnega ali preventivnega dela, zagovorništva, skupin samopomoči, itd.);
  • zahtevnejše analitično in raziskovalno delo na področju socialne pedagogike za potrebe razvoja prakse ter ustrezno zmožnost za samostojno razvijanje socialno marketinškega delovanja (uveljavljanje in promoviranje socialno pedagoških načel v javnosti);
  • poglobljeno poznavanje osnovnih metodičnih načel in elementov, predvsem v kontekstu medosebnih odnosov;
  • poglobljeno razumevanje teorije migracij, večinsko manjšinskih odnosov;
  • analitična in avtonomna presoja stvarnih situacij z vidika družbene neenakosti, večinsko manjšinskih odnosov in razmerij moči;
  • poglobljeno razumevanje in prakticiranje medkulturnega dialoga v vzgojno-izobraževalnih in drugih kontekstih;
  • načrtovanje in izvajanje raziskovalnih projektov, raziskovanje prakse, komparacija s sodobnimi modeli in aplikacija;
  • poglobljeno razumevanje stičnosti in različnosti med svetovalnimi modeli, pogled na osebnost skozi različne svetovalne pristope, sposobnost uporabe svetovanja, usmerjanja in podpornega posredovanja v različnih kontekstih;
  • razumevanje faz v procesih svetovanja, pomena oblikovanja stika/dogovora, delovnih točk, evalvacije;
  • poglobljena uporaba raznovrstnih intervencij/metod in tehnik v svetovalnih procesih.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študijski program traja eno leto, zato pogojev za napredovanje po programu ni.

Magister profesor socialne pedagogike/magistrica profesorica socialne pedagogike

SOK 8

EOK 7

V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.

SOK 10 / EOK 8

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Svetovalni delavec v vrtcu, šoli in dijaškem domu skupaj z drugimi strokovnimi sodelavci pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in pri razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja ter učnih navad.

Kaj delavec običajno dela

Svetovalni delavec pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja in učnih navad. Svetuje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami in jim nudi pomoč pri razvijanju učinkovite komunikacije, urjenju v socialnih spretnostih, razvijanju dobre samopodobe, tehnik sproščanja in podobno. Učence in dijake informira o nadaljnjem izobraževanju, o poklicih in možnostih zaposlovanja in jim svetuje in pomaga pri izbiri nadaljnjega šolanja in pri iskanju štipendij. Koordinira in organizira pomoč učencem pri reševanju finančnih težav za subvencioniranje prehrane, šole v naravi in drugih dejavnosti programa šole.

Učiteljem in vzgojiteljem nudi pomoč pri izboljšanju učinkovitosti poučevanja in jim svetuje za učinkovito delo z učenci in dijaki, ki imajo težave. Pripravlja in izvaja predavanja in delavnice za učitelje, vzgojitelje in starše na temo učenja, učnih navad, telesnega, osebnega, socialnega in poklicnega razvoja otrok. Sodeluje z vodstvom vrtca, šole in dijaškega doma pri pripravi razvojnega načrta poučevanja in strokovnega izpopolnjevanja učiteljev in vzgojiteljev. Pomaga pri oblikovanju ustrezne socialne klime in pri oblikovanju šolskega reda. Skupaj z učitelji soodloča o ponavljanju, napredovanju in prešolanju učencev in dijakov. Pripravlja različne analize, npr. analizo učne uspešnosti učencev, vedenjske problematike, vpisa, uspešnosti učencev in dijakov v nadaljnjem izobraževanju, socialno ekonomskih razmerah učencev, šolski klimi in kulturi. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora kandidat/ka zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh ustreznih delov programa. Pri tem se lahko upoštevajo tudi kreditne točke, pridobljene na drugih visokošolskih zavodih doma in v tujini (mobilnost) oziroma kreditne točke, dosežene na podlagi priznanega znanja in spretnosti, če so bile dosežene v skladu z zakonom, statutom UL in pravili PeF ter bile potrjene na organih fakultete.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: