Primarni zavihki
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja izobraževanja učiteljev in edukacijskih ved
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Doktorat |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: izobraževalne znanosti |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 10 |
- poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov področja - filozofski, sociološki, psihološki, pedagoški in antropološki vidiki,
- vrhunsko razumevanje in obvladanje različnih raziskovalnih pristopov na znanstvenem področju,
- zastaviti, oblikovati in izvajati obsežen raziskovalni proces,
- samostojno razvijanje novega znanja, veščin, tehnik, praks in gradiv z raziskovalnim delom,
- reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev ter z oblikovanjem novih,
- odzivanje na abstraktne probleme, ki širijo in na novo opredeljujejo obstoječe proceduralno znanje oziroma prakso,
- z izvirnim raziskovanjem ustvariti prispevek, ki širi meje znanja in je pomemben na nacionalni in mednarodni ravni,
- kritično analizo, evalvacijo in sintezo kompleksnih idej,
- prepoznavanje problemov ter iskanje rešitev,
- sodelovanje v kritičnih dialogih; vodenje in spodbujanje kompleksnih socialnih procesov znotraj poklicnega področja; zmožnost kritičnosti in samokritičnosti,
- vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega in znanstvenega področja,
- sporočanje sodelavcem in širši znanstveni skupnosti ter družbi nasploh o svojem ekspertnem področju,
- javno predstavljanje in obrambo znanstvenih študij,
- v akademskih in strokovnih okoljih pospeševati socialni ali kulturni napredek družbe, ki je utemeljena na znanju,
- ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,
- poznavanje etike raziskovalnega dela in delovanje v skladu z njo,
- sistematično poznavanje in razumevanje teorije in teoretskih sklopov, znanstvenih paradigem ter razvoja področja izobraževanja učiteljev oz. edukacijskih ved,
- poglobljeno razumevanje kvantitativnih in kvalitativnih raziskovalnih metod ter njihovo ustrezno uporabo v raziskovanju na tem področju,
- pridobivanje in razumevanje obsežnega korpusa znanja, ki je v ospredju izbranega študija,
- osebno odgovornost in pretežno avtonomne pobude v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah v poklicnih ali sorodnih okoljih, ki so povezana z edukacijo v najširšem in ožjem smislu na predmetnem področju,
- kritičnost glede najširših implikacij uporabe znanja v konkretnih edukacijskih in poklicnih okoljih,
- podrobno analiziranje in reflektiranje socialnih norm in odnosov znotraj konkretnega področja, ki bo predmet doktorandovega študija, vodenje aktivnosti za njihovo spreminjanje ter posredovanje med akademskim raziskovanjem in družbenim okoljem,
- odkrivanje praktičnih problemov s predmetnega področja, ki jih je mogoče reševati z metodami in instrumenti akademskega raziskovanja,
- vodenje izvirnih raziskav na izbranem področju,
- izvajanje samostojnih, izvirnih in objavljivih raziskav,
- kolaborativno učenje, ustvarjalno komuniciranje v raziskovalnem okolju, reševanje problemov ter sodelovanje v interdisciplinarnih raziskovalnih timih.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Kot pogoj za vpis v 2. letnik mora kandidat v 1. letniku doseči najmanj 40 KT ECTS iz organiziranih študijskih oblik in uspešno predstaviti predlog dispozicije doktorske disertacije. Kot pogoj za vpis v 3. letnik mora kandidat v 2. letniku doseči še najmanj 10 KT ECTS iz organiziranih študijskih oblik, tema njegove doktorske disertacije pa mora biti sprejeta v univerzitetnih organih.
Za dokončanje študija mora imeti kandidat vse opravljene obveznosti iz organiziranih študijskih oblik (skupno 60 KT ECTS) ter iz raziskovalnega dela (120 KT ECTS) v skladu s sprejetim študijskim programom.
Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane