Primarni zavihki
diplomirani organizator kadrovskih in izobraževalnih sistemov (VS)/diplomirana organizatorka kadrovskih in izobraževalnih sistemov (VS)
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: diplomirani organizator kadrovskih in izobraževalnih sistemov (VS)/diplomirana organizatorka kadrovskih in izobraževalnih sistemov (VS)Dodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (VS) |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Visokošolsko strokovno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
V visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov se lahko vpiše vsakdo, ki je opravil zaključni izpit v katerem koli štiriletnem srednješolskem programu, poklicno maturo ali maturo. |
ISCED področje |
ISCED področje:
Poslovne in upravne vede, pravo
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: poslovanje in upravljanje, menedžment |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 7 |
Splošne kompetence:
Splošne kompetence diplomanta visokošolskega strokovnega študijskega programa 1. stopnje Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov: Študent pridobi strokovna znanja in usposobljenost za uporabo znanstvenih metod pri reševanju zahtevnih strokovnih in delovnih problemov, razvijanje zmožnosti za sporazumevanje v stroki in med strokami, strokovno kritično in odgovornost, iniciativnost in samostojnost pri odločanju in vodenju. Sestavni del teh programov je lahko tudi praktično izobraževanje v delovnem okolju ali sodelovanje pri raziskovalnem delu.
Kompetenca je ravnanje, s katerim posameznik lahko učinkovito in uspešno opravi določeno delo. Temelji na ustreznem telesnem, socialnem, duševnem in duhovnem potencialu, znanju, veščinah, vrednotah, prepričanjih in se kaže predvsem v zmožnosti učinkovite izrabe virov, ki so na voljo. Človek je kompetenten, če ima ustrezen potencial, ki mu omogoča pridobivanje aktualnega znanja. Na tej podlagi lahko razvije veščine, s katerimi lahko učinkovito ravna na nekem področju. Ob tem so pomembne tudi njegove vrednote, stališča in prepričanja. Za izkazovanje kompetentnosti potrebuje tudi motivacijo. Na podlagi svojih kompetenc lahko svoje delo učinkovito opravi, uspešen pri tem pa je, če je to znanje potrebno (cenjeno). Učinkovitost je zagotovo tudi zmožnost izrabljanja virov, ki so na voljo. V prvi vrsti je izrabljanje lastnih virov, posebno ustvarjalnosti, izrabljanje potencialov kolegov (intelektualnega kapitala) in klasičnih virov (denar, oprema, prostor in čas). Človek je kompetenten, tudi če ni motiviran za delo, medtem ko mora biti za svojo učinkovitost motiviran. Splošna kompetenca izhaja iz univerzalnega temeljnega znanja predmeta, oziroma programa. Splošne kompetence sestavljajo splošni profil diplomanta. V okviru študijskega procesa se v smeri kompetentnosti ne razvija le znanje, marveč tudi odnos do uporabe tega znanja, ki je vzgojna komponenta, a neločljivo povezana z izobraževalno.
Posamezne kompetence se pri posamezniku ne morejo razviti (veščina ločevanja barv), ker zanje nima dispozicij, medtem ko druge lahko razvija vse življenje (učenje jezikov). V pilotni študiji smo identificirali kot relevantne kognitivne kompetence (ANALITIČNO, KONCEPTUALNO MIŠLJENJE; RAZISKOVALNO UČENJE; USTVARJALNO REŠEVANJE PROBLEMOV), ki so podlaga razumevanju, logičnemu sklepanju in predvidevanju; osebnostne (POZITIVNA SAMOPODOBA; INICIATIVNOST; VZTRAJNOST; TEŽNJA K USPEHU; ČUSTVENA STABILNOST), ki so podlaga individualnemu zorenju, razvijanju odgovornosti in doseganju zrelosti; operativne - podlaga funkcionalni učinkovitosti in pismenosti; odnosne (OBČUTEK ZA MEDOSEBNE ODNOSE, KOMUNIKATIVNSOT, TIMSKO DELO IN SODELOVANJE, USMERJENOST NA UPORABNIKA), razvijajo vzajemnost in kooperativnost; managerske (VPLIV NA DRUGE, AVTONOMNOST PRI ODLOČANJU, PROŽNOST IN PRILAGODLJIVOST, ETIČNOST), dajejo osnovo za razvoj upravljalskih in vodilnih organizacijskih vlog in organizacijske, daje podlago za izrabo in koordinacijo razpoložljivih virov v času in prostoru.
Predmetno-specifične kompetence:
Predmetno specifične kompetence diplomanta visokošolskega strokovnega študijskega programa 1. stopnje Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov:
Diplomant je usmerjen izrazito aplikativno.
Usposobljen je za uporabo metodološkega znanja pri reševanju praktičnih problemov. Obvladuje operativno organiziranje in usklajevanje kadrovske in izobraževalne dejavnosti v organizacijah. Izvaja operativno delo na področju iskanja in izbire kadrov, zaposlovanja in odpuščanja delavcev, dograjevanja sistemizacije, analize zahtevnosti, vrednotenja in nagrajevanja dela. Načrtuje in organizira procese kariernega razvoja, izobraževanja in napredovanja kadrov, motiviranja za ustvarjalno delo, urejanje delovno-pravnih razmerij ter družbenega standarda delavcev. Usposobljen je za sodelovanje pri raziskovanju potreb po novem znanju, ugotavljanje zadovoljstva zaposlenih, merjenje delovnega vzdušja, delovne motivacije in kakovosti odnosov med zaposlenimi.
Njihovo kompetentnost močno podpirajo znanja s področja kadrovskega managementa, kadrovskih informacijskih sistemov, sistemske analize, organizacije proizvodnih sistemov, izvajanja projektnega dela, kakovosti, računovodstva, sistemov za podporo pri odločanju, procesa socialnega dela, poznavanja poslovnih funkcij v organizaciji idr.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Pogoji za napredovanje v 2. letnik: študent napreduje v 2. letnik, če je z opravljenimi obveznostmi 1. letnika zbral najmanj 40 ECTS.
Pogoji za napredovanje v 3. letnik: študent napreduje v 3. letnik, če je opravil vse obveznosti 1. letnika (zbral 60 ECTS) in je v 2. letniku zbral najmanj 45 ECTS.
diplomirani organizator kadrovskih in izobraževalnih sistemov (VS)/diplomirana organizatorka kadrovskih in izobraževalnih sistemov (VS)
SOK 7
EOK 6
V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.
Magister kadrovskega managementa/magistrica kadrovskega managementa
magister kadrovskih in izobraževalnih sistemov/magistrica kadrovskih in izobraževalnih sistemov
Magister managementa tehnologij/magistrica managementa tehnologij
Magister managementa v športu/magistrica managementa v športu
magister managementa/magistrica managementa
Magister managementa/magistrica managementa
Magister managementa/magistrica managementa
Magister podjetniškega managementa/magistrica podjetniškega managementa
Magister upravljanja trajnostnega razvoja/magistrica upravljanja trajnostnega razvoja
SOK 8 / EOK 7
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Opis poklica
Kratek opis
Kadrovski menedžer je eden izmed nosilcev razvoja kadrov v podjetju. Sodeluje pri pridobivanju novih delavcev, identificira posameznike za vključitev v postopke razvoja ter spremlja njihovo napredovanje. Dejavno sodeluje pri uvajanju skupinskega dela in prispeva k boljši organizacijski klimi v podjetju.
Kaj delavec običajno dela
Poklic kadrovika, uslužbenca, ki skrbi za pridobivanje in razvrščanje delavcev in nameščencev, se je razvil v 50-tih letih prejšnjega stoletja. Danes ga poznamo pod različnimi nazivi: kot menedžerja kadrovske enote družbe, kadrovskega menedžerja ali upravljavca človeških virov. Zaradi enostavne uporabe pri opisu poklica ostajamo kar pri nazivu kadrovik. Čim bolj se je poudarek na človeških virih v podjetjih in ustanovah povečeval, tem bolj je rasla tudi pomembnost kadrovika. Glede na raven odgovornosti in odločanja je neposredno odgovoren kadrovskemu vodji ali vodji splošnega sektorja. Sodeluje pri pridobivanju novih sodelavcev tako iz zunanjih virov preko javnih razpisov, objav in oglasov v dnevnem časopisju kot tudi iz notranjih virov v podjetju ali ustanovi, zato mora dobro poznati zakonodajo na tem področju. Kjer se pojavi potreba po novih delavcih, pripravi oglas za novo delovno mesto. Pri tem se opira na sistemizacijo in opise delovnih mest ter potrebe delovnega procesa. Obenem je pozoren na zahtevane osebnostne lastnosti posameznika, ki bo na tem delovnem mestu delal. Po prijavi kandidatov sprejema ter odbira prispele vloge glede na osnovne zahteve iz razpisa. Sodeluje pri intervjuju in končni izbiri novega sodelavca. Skrbi za zakonsko podlago vseh kadrovskih postopkov, za objave na zavodu za zaposlovanje, statistične podatke in prijave na zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Pripravlja in izdaja sklepe o spremembah in določbah delovnega razmerja za vsakega delavca posebej. Tako pripravi sklep o izbiri, o premestitvi, o napredovanju, o pripravništvu, o dolžini letnega dopusta in o prenehanju delovnega razmerja ter vse pogodbe o zaposlitvi.
Po potrebi delavce seznani z delovno zakonodajo ter svetuje ter opozarja na določene obveznosti in pravice, ki izhajajo iz delovnega razmerja pri delodajalcu. Ena od zahtevnih nalog je pomoč in izpeljava postopkov pri zmanjševanju števila zaposlenih v podjetju. Pri tem sodeluje z vodstvom in sindikatom organizacije. Vodi tudi evidence o parametrih kadrovske strukture v podjetju, o številu in izobrazbi delavcev, delovni dobi in izkušnjah pri delu, in sicer prek evidenčnih kartonov ali prek računalniških baz. Pripravlja statistične analize in kazalce kadrovskih virov v podjetju po naročilu notranjih ali zunanjih uporabnikov. Ureja in vodi delovno dokumentacijo za obvezno, dodatno in poškodbeno zavarovanje. Obenem organizira zdravstvene preglede delavcev, preglede za nove delavce ter obvezne obdobne zdravstvene preglede, in pri tem sodeluje s pooblaščenim zdravnikom za medicino dela.
Vodi evidenco izrednih dopustov, prevoznih stroškov in daljših bolniških odsotnosti. V manjših podjetjih prevzema vlogo socialnega delavca in skrbi za posameznike s posebnimi potrebami. Sodeluje pri socialno-zdravstvenih postopkih ter iskanju ustreznih razporeditev glede na stopnjo invalidnosti. Izdaja potrdila o zaposlitvi za zaposlene. Pripravlja analize in predloge za izobraževanje in usposabljanje delavcev in skupin zaposlenih. Organizacijsko in vsebinsko sodeluje pri izbiranju kadrov, katerim podjetje pomaga pri študiju ob delu. Pripravlja pogodbe za študij ter skrbi za sprotno preverjanje njihove uspešnosti. Z zunanjimi partnerji organizira seminarje, tečaje in usposabljanja ob delu in na samem delovnem mestu, ki so nujni za razvoj podjetja in boljše delo zaposlenih. Glede na vrednotenje rezultatov pripravlja prihodnje oblike izobraževanja. Skrbi tudi za obvezno delovno prakso dijakov in študentov ter za štipendiste, če se je podjetje odločilo, da bo kadrovalo na ta način. Kadrovik je eden izmed nosilcev razvoja kadrov v podjetju. Pripravlja metodologijo spremljanja in identificira posameznike za vključitev v postopke razvoja ter spremlja njihovo napredovanje. Dejavno sodeluje pri uvajanju skupinskega dela in prispeva k boljši organizacijski klimi v podjetju. O svojih aktivnostih obvešča neposrednega vodjo in svoje delo usklajuje s sprejetimi strateškimi smernicami in letnimi načrti kadrov v podjetju.
Študent zaključi študij ob izpolnitvi vseh predvidenih obveznosti na programu ter uspešno zagovarja diplomsko nalogo in skupno zbere najmanj 180 ECTS.
Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede
URL
URL izvajalca:Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane