Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Diplomirani ekonomist (un)/diplomirana ekonomistka (un)Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Matura ali
  • poklicna matura v kateremkoli srednješolskem programu z dodatnim maturitetnim predmetom (matematika, tuj jezik, geografija, sociologija, zgodovina, psihologija, ekonomija) ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje:
Poslovne in upravne vede, pravo
ISCED podpodročje isced podpodročje: poslovanje in upravljanje, menedžment
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 7
Raven EOK: EOK 6
Raven EOVK: Prva stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence)
  • kritičnega mišljenja in razumevanja, vključno z analizo in sintezo,
  • uporabe učinkovitih in celovitih pristopov v reševanju problemov in odločanju ob podpori sodobnih kvantitativnih in kvalitativnih metod,
  • učinkovitega ustnega in pisnega komuniciranja,
  • spretnosti v analiziranju, interpretiranju in uporabi kvantitativnih podatkov in modelov,
  • učinkovite rabe informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • učinkovitega upravljanja z lastnim časom, načrtovanja, motiviranja, lastne iniciative in podjetnosti,
  • odprtosti in posluha za druge in raznolikost (kultur, ljudi, organizacij),
  • učinkovitega delovanja v timu in razvoja medosebnih spretnosti (učinkovito poslušanje, pogajanje, prepričevanje in predstavitve),
  • izvajanja raziskav s področja poslovanja in managementa,
  • razumevanja evropske dimenzije managementa in okolja,

 

(predmetnospecifične kompetence)
SMER: EKONOMIJA
  • poglobljenega in širokega znanja ekonomije,
  • obvladanja trdne metodološke osnove,
  • fleksibilnosti,
  • poznavanja celovite podlage ekonomskih znanj,
  • reševanja problemov v podjetjih in organizacijah, ki poslujejo  preko meja,
  • razumevanja konceptov globalnih procesov v svetu,
  • enakopravnega komuniciranja s strokovnimi in poslovnimi krogi v tujini,
  • vodenja teamov pri reševanju najbolj zapletenih vprašanj gospodarskih družb, organizacij javnega sektorja in državne uprave,
  • sprememb in inovacij v poslovnem in javnem sektorju,
SMER: ELEKTRONSKO POSLOVANJE 
  • dela na različnih poslovnih področjih, ki potekajo v pogojih elektronskega poslovanja,
  • poznavanja funkcionalnosti sodobnih informacijskih rešitev, ki celovito podpirajo in povezujejo poslovna področja, ter funkcionalnosti sodobnih informacijskih rešitev za elektronsko povezovanje s poslovnimi partnerji,
  • operativnega vodenja poslovnih področij, ki so informatizirana, hkrati pa tudi organiziranja poslovanja, ki je celovito in intenzivno informacijsko podprto,
  • poznavanja najpogostejših organizacijskih in informacijskih rešitev ter njihovega uvajanja v poslovne procese,
  • obvladanja uravnoteženega in sodobnega znanja s področij poslovanja in s področja poslovne informatike,
SMER: FINANCE IN BANČNIŠTVO
  • vpogleda v finančne discipline, njihove prevladujoče metode, ter znanja, ki jih potrebuje za uspešno interdisciplinarno delo v teamih,
  • samostojnega in profesionalnega reševanja poslovno-finančnih izzivov v podjetjih, bankah, državni upravi, zavarovalnicah, investicijskih skladih, javnih zavodih itd.,
  • nadaljevanja izobraževanja na relevantnih podiplomskih programih,
  • opisovanja, formuliranja in komuniciranja kompleksnih poslovno-finančnih problemov in rešitev,
  • izvajanja analiz s pomočjo znanstvenih metod in uporabe njihovih izsledkov v praksi,
  • strukturiranja samostojne izobraževalne poti,
  • kritičnega ovrednotenja uporabnosti finančnih metod in njihovih rezultatov,
  • razumevanja in uporabe uveljavljenih standardov znanja v finančni disciplini,
  • vključevanja finančnih znanj v podporo uspešnih poslovnih odločitev,
  • dokumentiranja, analiziranja in vrednotenja različnih praks v finančni disciplini,
  • izkoriščanja spoznanj raziskav in razvoja za potrebe lastne prakse,
  • prenašanja osvojenih znanj na sodelavce,
  • analiziranja kompleksnih praktičnih problemov na profesionalen način,
  • uspešnega načrtovanja, izvajanja in nadzorovanja poslovno-finančnih odločitev,
  • sodelovanja pri razvojnih poslovno-finančnih odločitvah,
  • kazanja osebne integritete in delovanja v skladu s profesionalno etiko,
  • dela z ljudmi iz finančne discipline in iz drugih disciplin,
SMER: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA
  • dela na vseh ravneh in področjih delovanja poslovnih in drugih organizacij,
  • prevzemanja nalog pri oblikovanju organizacij ter managementu njihovih poslovnih procesov,
  • analiziranja delovanja organizacij,
  • oblikovanja predlogov za organizacijske spremembe njihove strukture in delovanja ter uporabe sodobne informacijske tehnologije pri tem,
  • aktivnega izvajanja planiranja, organiziranja, vodenja in nadzora celotnih organizacij in/ali njihovih delov v različnih pogojih delovanja, 
SMER: MARKETING
  • samostojnega in ustvarjalnega dela na zelo zahtevnih strokovnih opravilih na področju marketinških aktivnosti,
  • vodenja in upravljanja marketinške funkcije v dinamičnem in kompleksnem okolju, upoštevajoč pri tem različne kulturne, družbene, pravne, tehnološke in ekonomske okvire,
  • uporabe sodobnih analitičnih metod in orodij za odločanje o ekonomskih in poslovnih problemih na področju marketinga,
  • razumevanja vplivov globalnih, ekonomskih, pravnih, ekoloških, kulturnih socialnih in poslovnih vplivov okolja na poslovanje organizacij,
  • izvajanja nalog načrtovanja, razvijanja, vodenja, izvajanja in kontrole strokovnih opravil na področju marketinga, še posebej na področju nabavnega in prodajnega poslovanja, vedenja uporabnikov, marketinških raziskav, razvijanja novih izdelkov in sodelovanja s posredniki v oskrbnih verigah,
  • reševanja zapletenih ekonomskih in poslovnih problemov na področju marketinga z uporabo analitičnih metod in sodobnih managerskih tehnik,
  • sodelovanja v strokovnih teamih z različnimi strokovnjaki pri reševanju zapletenih ekonomskih in poslovnih problemih,
  • delovanja po načelih etičnega in družbeno odgovornega ravnanja,
  • uporabe inovativnih in kreativnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • načrtovanja in izvajanja raziskav za vsa področja marketinškega spleta,
  • zasedanja visokih strokovnih in vodstvenih delovnih mest na področju marketinških funkcij v pridobitnih in nepridobitnih organizacijah,
  • nadaljevanja študija na magistrski stopnji,
SMER: MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA
  • samostojnega in ustvarjalnega opravljanja zahtevnih strokovnih del za delo na področju mednarodne ekonomije, zlasti mednarodnega poslovanja in managementa na operativno strateški ravni,
  • zasedanja strokovnih in vodstvenih delovnih mest na tipičnih področjih delovanja podjetij in drugih organizacij na mednarodnih trgih, zlasti pri opravljanju trženjskih in finančnih poslov s tujino, 
  • uporabe sodobnih analitičnih orodij in metod za odločanje o ekonomskih in poslovnih vprašanjih s področja mednarodne ekonomije, 
  • razumevanja vplivov globalnih, pravnih sociokulturnih, ekoloških in etičnih silnic mednarodnega okolja na poslovanje podjetij, drugih organizacij in države,
  • načrtovanja, razvijanja, vodenja in izvajanja strokovnih opravil na področju mednarodnega poslovanja in trženja, mednarodnih financ in razvoja odnosov s subjekti v dobavnih verigah ter turizma,
  • reševanja zapletenih ekonomskih in poslovnih problemov na podlagi kritičnega razmišljanja in uporabe sodobnih managerskih tehnik in pristopov,
  • sodelovanja v strokovnih teamih in njihovega vodenja pri reševanju problemov na izbranem strokovnem področju,
  • razumevanja pomena in delovanja po načelih družbeno odgovornega ravnanja in strokovne etike,
  • uporabe kreativnih in inovativnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije, 
  • načrtovanja in izvajanja raziskav za reševanje opredeljenih problemov na strokovnem področju mednarodnega trženja, mednarodnih financ, logistike in turizma,
SMER: PODJETNIŠTVO
  • aktivnega in ustvarjalnega strokovnega, inventivnega in inovativnega dela,
  • fleksibilnosti,
  • poslovnega komuniciranja in ni omejen v okvire poslovnih funkcij,
  • hitrega prevzemanja odgovornih nalog v praksi ter nadaljevanja študija, ki mu omogoča kasnejše opravljanje svetovalnih, raziskovalnih in drugih znanstvenih poklicev,
  • razpoznavanja in presojanja poslovnih priložnosti,
  • kritičnega prepletanja teorije in podjetniške prakse ter organiziranja virov za nove podjeme,
  • vseživljenjskega učenja,
  • strokovne komunikacije in kritičnega mišljenja,
  • generiranja novih idej,
  • sprejemanja podjetniških odločitev,
  • učenja, spoštovanja raznolikosti in multikulturnosti ter apliciranja znanja v praksi ob razumevanju razlik med posameznimi globalnimi regijami,
  • kvalitativnega in kvantitativnega presojanja ter uporabe analitičnih konceptov in orodij,
  • sodelovanja v interdisciplinarnem timu,
  • ustvarjalnega dela in inoviranja,
  • etične zavezanosti v poslovanju,
  • raziskovanja, celovitega razmišljanja, odločanja in delovanja,
SMER: RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE
  • obvladanja sodobnih znanj, ki so pogoj za učinkovito in uspešno delovanje ter razvijanje posameznika v računovodski, revizijski in davčni stroki,
  • uspešnega dograjevanja svojih znanj in razvijanja svoje poklicne osebnosti (kariere), 
  • računovodenja in revidiranja za enovita in povezana podjetja ter za nepridobitne organizacije,
  • računovodenja in revidiranja kot pridobitne dejavnosti v obliki samostojnega poklica ali poslovodnika in lastnika poslovne osebe za opravljanje računovodskih in sorodnih del drugim, 
  • opravljanja davčne dejavnosti v enovitih ali povezanih podjetjih, v nepridobitnih organizacijah in državnih uradih,
  • opravljanja davčno-svetovalne dejavnosti v obliki samostojnega poklica, oziroma poslovodnika in lastnika poslovne osebe za opravljanje tovrstnih storitev drugim,
  • opravljanja sorodnih strokovnih del, pri katerih je potrebna visoka raven splošnega in posebnega gospodarskega ter ostalega znanja.

Ocenjevanje in zaključevanje:
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za napredovanje v 2. letnik opraviti študijske obveznosti v obsegu vsaj 45 ECTS, za napredovanje v 3. letnik pa mora opraviti vse obveznosti 1. letnika in študijske obveznosti 2. letnika v obsegu vsaj 45 ECTS.

Prehodnost:

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta

URL

URL izvajalca: