Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister managementa v upravi/magistrica managementa v upraviDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Diploma dosedanjih triletnih visokošolskih strokovnih programov ali študijskih programov 1. stopnje (180 KT) z ustreznih strokovnih področij upravne, pravne, ekonomske, informacijske in organizacijske smeri ali
  • diploma dosedanjih triletnih visokošolskih strokovnih programov in študijskih programov 1. stopnje (180 KT) z drugih strokovnih področij ter do vpisa v 2. letnik opravljeni dodatni izpiti iz predmetov univerzitetnega programa Uprava 1. stopnja: Upravni postopek in upravni spor (8 KT), Pravna ureditev javne uprave (6 KT) in Teorija javne uprave (8 KT).
ISCED področje ISCED področje:
Poslovne in upravne vede, pravo
ISCED podpodročje isced podpodročje: interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno poslovne in upravne vede, pravo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razumevanja in uporabe teorije in prakse štirih med seboj povezanih, za sodobno upravo temeljnih ter medsebojno tesno povezanih področij (upravno-pravno, ekonomsko, organizacijsko informacijsko in managersko),
  • kritične analize problemov in sinteze spoznanj ter ugotovitev s področja managementa v upravi,
  • sprejemanja odločitev v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah,
  • samostojnega in avtonomnega reševanja zahtevnejših strokovnih in znanstvenih problemov na upravno-pravnem, ekonomskem, organizacijsko informacijskem in managerskem področju,
  • celovitega izkoriščanja zmožnosti informacijsko telekomunikacijske tehnologije v obliki e-uprave in formuliranja zahtev in problemov, v obliki, ki je primerna za okolje e-uprave,
  • prevzemanja iniciative ter osebne in poklicne odgovornosti,
  • celovitega dojemanja in razumevanja problematike javnega sektorja ter vloge in odgovornosti managementa za dolgoročno zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti javnega sektorja,
  • samostojnega učenja z uporabo sodobnih pripomočkov (e-učenje) in sodelovanja pri razvoju in samostojnega razvoja posameznih elektronskih učnih vsebin,
  • vodenja in usmerjanja podrejenih s poudarkom na osebnem in kariernem razvoju na osnovi vključevanja v vseživljenjsko učenje s poudarkom na e-učenju,
  • življenja v drugačnem kulturnem okolju in sprejemanja in razumevanja razlik med obema kulturama,
(predmetnospecifične kompetence)
  • razumevanja sistemov javne uprave v državah partnerskih univerz, Evropski uniji in drugih državah, oblikovanja primerjalnega pregleda in prepoznavanja dobrih praks, primernih za dano okolje,
  • samostojne uporabe znanja o vrstah in tipih integracijskih procesov Evropske unije, predvsem na področju institucij in materialnega prava,
  • načrtovanja in uveljavljanja strateških sprememb, uporabe tehnik strateškega načrtovanja in uveljavljanja s tem povezanih konceptov (Novi javni management, TQM), 
  • razumevanja vprašanja proračunskega financiranja in oblik privatizacije javnega sektorja, 
  • uveljavljanja novih pristopov za financiranje dejavnosti in podjetniškega delovanja organizacij javnega sektorja,
  • razumevanja problematike in vzpostavljanja in vzdrževanja dolgoročnih odnosov z eksternim in internim okoljem,
  • identifikacije in izvajanja strateških in operativnih aktivnosti pri odločanju o upravljanju z odnosi z javnostjo,
  • razumevanja fenomena e-uprave in povezovanja znanja z različnimi področji s ciljem prispevati k razvoju in učinkoviti uporabi e-uprave,
  • razumevanja bistvenih značilnosti ravnanja s človeškimi viri, njegove evropske perspektive in procesov spreminjanja tega področja v Evropski uniji,
  • načrtovanja in uveljavljanja novih organizacijskih oblik ter pristopov pri ravnanju s človeškimi viri,
  • poznavanja pravnih konceptov zaščite podatkov o človeških virih in identifikacije strateških in operativnih vidikov pomena osebnih podatkov pri odločanju o človeških virih,
  • razumevanja pojma in pomena kompetenc in principov oblikovanja kompetenčnega modela in kompetenčnih profilov, prepoznavanja potreb in načrtovanja, uvajanja ter upravljanja kompetenc,
  • identifikacije strateških in taktičnih potreb glede človeških virov v upravi, kreiranja modelov za zadovoljitev teh potreb in upravljanja s procesi managementa človeških virov, povezanih s kariero zaposlenih,
  • vodenja ter nadaljnjega razvoja in rasti vodstvenih sposobnosti in spretnosti,
  • načrtovanja in uveljavljanja sprememb s proaktivnim upravljanjem z odpori do sprememb v javnem sektorju,
  • ozaveščenosti o možnostih prenove in informatizacije poslovnih procesov pri zagotavljanju učinkovitosti, uspešnosti poslovanja in konkurenčne prednosti v upravi,
  • uporabe pristopov in orodij za modeliranje, analiziranje in simulacije poslovnih procesov s ciljem prenove in informatizacije,
  • razumevanja računalniškega prava in njegove vloge pri uporabi novih tehnologij, uporabe in uveljavljanja računalniškega prava pri reševanju problemov v javnem sektorju,
  • analize stanja informatike v upravi za strateško načrtovanje razvoja, uporabe ustreznih pristopov in tehnik strateškega načrtovanja informatike v upravi,
  • reševanja problemov na področju vzpostavljanja, upravljanja, uporabe in vzdrževanja baz podatkov in ostalih informacijskih virov v organizacijah,
  • razumevanja problematike poslovne inteligence in njene uporabe pri reševanju zapletenih problemov in odločanju,
  • razumevanja in uporabe konvencionalnih in objektno orientiranih modelov in pristopov za analizo in logično projektiranje informacijskih sistemov in baz podatkov,
  • načrtovanja in uveljavljanja sprememb s proaktivnim upravljanjem z odpori do sprememb v javnem sektorju,
  • razumevanja sistema in delovanja skladov Evropske unije in izkoriščanja možnosti za financiranje projektov in programov na regionalni in lokalni ravni, 
  • uporabe modelov, metod in tehnik sodobnega managementa v okolju lokalne samouprave,
  • razumevanja delovanja javnih financ in različnih praks financiranja lokalne ravni v različnih državah sveta, preverjanja, analiziranja in interpretiranja delovanja lokalnih javnih financ v svetu in primerjanja s sistemom v njegovi državi,
  • ozaveščenosti o pomembnosti celovite evalvacije dolgoročnih, srednjeročnih in kratkoročnih investicijskih načrtov, uporabe orodij za celovito vrednotenje investicijskih vlaganj in primerjanja z drugimi, sprejemanja optimalnih odločitev na osnovi rezultatov vrednotenja,
  • razumevanja poglavitnih organizacijskih oblik javnih služb (javnega podjetja in javnega zavoda) in problematike javnega pooblastila, koncesij ter javno privatnega partnerstva,
  • analize javnih služb in odločanja o oblikovanju oziroma preoblikovanju javnih služb glede na okoliščine v danem okolju,
  • razumevanja problematike zaščite okolja in ekološkega managementa, strateškega načrtovanja varstva okolja in analize ekoloških problemov ter odločanja o njihovem reševanju,
  • uspešnega načrtovanja in uveljavljanja kakovosti ter managementa celovite kakovosti, razumevanja modelov kakovosti in njihovega uveljavljanja v upravni praksi,
  • razumevanja in uporabe kvantitativnih metod pri reševanju najzahtevnejših problemov na področju kakovosti v upravi ter razvijanja novega znanja na teh osnovah,
  • poznavanja in obvladovanja tehnik in metod upravljanja s kakovostjo, uporabe ustreznih metod pri reševanju problemov in izvajanju nalog v upravi,
  • razumevanja sistema in modela standardizacije in uveljavljanja standardov v upravi kot dela celovitega upravljanja kakovosti v upravi,
  • strateškega načrtovanja varstva okolja in analize ekoloških problemov ter odločanja o njihovem reševanju,
  • ozaveščenosti o možnostih prenove in informatizacije poslovnih procesov pri zagotavljanju učinkovitosti in uspešnosti poslovanja in konkurenčne prednosti ter metodoloških pristopov v upravi.

Ocenjevanje in zaključevanje:
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

 

Napredovanje:

Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo; Univerza v Beogradu, Fakulteta za organizacijske vede

URL

URL izvajalca: