Profesor likovne pedagogike (un)/profesorica likovne pedagogike (un)
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Profesor likovne pedagogike (un)/profesorica likovne pedagogike (un)Dodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (UN) |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Visokošolsko univerzitetno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
4 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 240 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus likovnih sposobnosti.
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 7 |
- sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,
- etično refleksijo in zavezanost profesionalni etiki,
- kooperativnost, delo v skupini,
- razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti,
- uporabo znanja v praksi,
- avtonomnost v strokovnem delu, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
- splošno razgledanost, sporazumevanje s strokovnjaki drugih strokovnih in znanstvenih področij,
- iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
- občutljivost (osveščenost) za naravno in družbeno okolje, nacionalno kulturo, dediščino, identiteto, multikulturnost in nediskriminativnost,
- temeljno informacijsko pismenost, uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- organizacijo in vodenje terobvladanje spretnosti v vzgoji in izobraževanju,
- upravljanje s časom, samostojno načrtovanje,
- poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji in izobraževanju,
- občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
- poznavanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
- raziskovanje v vzgoji in izobraževanju,
- poznavanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
- temeljno znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
- razumevanje individualnih vrednot in vrednostnih sistemov,
- temeljno poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb, celostno pojmovanje otroka,
- temeljno poznavanje vsebine in metodike področja,
- reševanje konkretnih manjših delovnih problemov z uporabo osnovnih znanstvenih metod in postopkov,
- poznavanje, razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter vsebinskih in didaktičnih zakonitosti pouka v osnovni in srednji šoli na področju likovne vzgoje in likovne umetnosti ob mentorjevem vodenju,
- razumevanje in uporabo temeljnih specialno didaktičnih znanj za doseganje kurikularnih ciljev v osnovni in srednji šoli,
- koherentno obvladanje temeljnega znanja in povezovanje znanja z različnih področij in aplikacijo,
- uporabo širokega spektra strategij poučevanja in učenja glede na potrebe učencev ob mentorjevi pomoči,
- razvoj temeljnih veščin in spretnosti v uporabi znanja na določenem strokovnem področju,
- interdisciplinarno povezovanje vsebin ob mentorjevem vodenju,
- pedagoško vodenje posameznika, oddelka in/ali skupine ob pomoči mentorja,
- organiziranje aktivnega in samostojnega učenja,
- pomoč pri preverjanju in ocenjevanju znanja in dosežkov učencev, ter sooblikovanje povratnih informacij,
- poznavanje odnosov med vzgojno izobraževalno institucijo in socialnim okoljem ter sooblikovanje celovite ocene potreb posameznika oz. skupine, njihovih močnih in šibkih področij ob upoštevanju okoljskih dejavnikov (fizičnih, socialnih, kulturnih),
- poznavanje postopkov in principov svetovalnega dela in načrtovanje ter izvajanje (ob pomoči) intervencijskih programov,
- soustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov,
- uporabo temeljne informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na določenem strokovnem področju itd.,
- sodelovanje s starši,
- vzpostavljanje partnerskega odnosa z drugimi uporabniki oz. skupinami (starši, lokalna skupnost, svetovalne službe, gospodarstvo ipd.),
- sodelovanje v razširjenih programih osnovne šole (npr. podaljšano bivanje, krožki, mreže šol, mednarodno sodelovanje …),
- komuniciranje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij,
- zavzemanje za take spremembe sistema, ki zagotavljajo osnovne pravice in potrebe uporabnika oz. skupine.
Študent napreduje v 2. letnik, če opravi študijske obveznosti v obsegu najmanj 46 ECTS, v 3. letnik, če opravi vse izpite iz 1. letnika, opazovalno prakso in če opravi študijske obveznosti v obsegu najmanj 32 ECTS iz 2. letnika, v 4. letnik pa napreduje, če opravi vse izpite iz 1. in 2. letnika, pedagoško prakso in če opravi študijske obveznosti v obsegu najmanj v 46 ECTS iz 3. letnika.
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Opis poklica
Kratek opis
Svetovalni delavec v vrtcu, šoli in dijaškem domu skupaj z drugimi strokovnimi sodelavci pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in pri razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja ter učnih navad.
Kaj delavec običajno dela
Svetovalni delavec pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja in učnih navad. Svetuje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami in jim nudi pomoč pri razvijanju učinkovite komunikacije, urjenju v socialnih spretnostih, razvijanju dobre samopodobe, tehnik sproščanja in podobno. Učence in dijake informira o nadaljnjem izobraževanju, o poklicih in možnostih zaposlovanja in jim svetuje in pomaga pri izbiri nadaljnjega šolanja in pri iskanju štipendij. Koordinira in organizira pomoč učencem pri reševanju finančnih težav za subvencioniranje prehrane, šole v naravi in drugih dejavnosti programa šole.
Učiteljem in vzgojiteljem nudi pomoč pri izboljšanju učinkovitosti poučevanja in jim svetuje za učinkovito delo z učenci in dijaki, ki imajo težave. Pripravlja in izvaja predavanja in delavnice za učitelje, vzgojitelje in starše na temo učenja, učnih navad, telesnega, osebnega, socialnega in poklicnega razvoja otrok. Sodeluje z vodstvom vrtca, šole in dijaškega doma pri pripravi razvojnega načrta poučevanja in strokovnega izpopolnjevanja učiteljev in vzgojiteljev. Pomaga pri oblikovanju ustrezne socialne klime in pri oblikovanju šolskega reda. Skupaj z učitelji soodloča o ponavljanju, napredovanju in prešolanju učencev in dijakov. Pripravlja različne analize, npr. analizo učne uspešnosti učencev, vedenjske problematike, vpisa, uspešnosti učencev in dijakov v nadaljnjem izobraževanju, socialno ekonomskih razmerah učencev, šolski klimi in kulturi.
Študij konča, kdor opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 240 ECTS.
Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane