Primarni zavihki
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja vodenja v vzgoji in izobraževanju
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Doktorat |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 10 |
- poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov vodenja v vzgoji in izobraževanju: pedagoških, organizacijskih, socioloških, psiholoških, ergonomskih, pravnih, ekonomskih,
- dobro razumevanje in obvladanje različnih znanstveno – raziskovalnih metod, postopkov in procesov,
- analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
- avtonomno zastavljanje, oblikovanje in izvajanje obsežnega raziskovalnega procesa,
- samostojno razvijanje novega znanja, veščin, tehnik, praks in gradiv z raziskovalnim delom,
- reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev ter z oblikovanjem novih,
- odzivanje na abstraktne probleme, ki širijo in na novo opredeljujejo obstoječe proceduralno znanje oz. prakso,
- z izvirnim raziskovanjem ustvariti prispevek, ki širi meje znanja in je pomemben na nacionalni in mednarodni ravni,
- sodelovanje v kritičnih dialogih; vodenje in spodbujanje kompleksnih socialnih procesov znotraj poklicnega področja,
- vodenje najzahtevnejših sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega in znanstvenega področja,
- javno predstavljanje in obrambo znanstvenih študij,
- v akademskih in strokovnih okoljih pospeševati socialni ali kulturni napredek družbe, ki je utemeljena na znanju,
- uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije na področju raziskovanja vodenja v vzgoji in izobraževanju,
- poznavanje etike raziskovalnega dela in delovanje v skladu z njo,
- poznavanje in razumevanje konceptov vodenja na področju vzgoje in izobraževanja na različnih ravneh,
- poglobljeno razumevanje različnih kurikularnih rešitev za vodenje v vzgoji in izobraževanju,
- poglobljeno razumevanje kvantitativnih in kvalitativnih raziskovalnih metod ter njihovo ustrezno uporabo v raziskovanju področja vodenje v vzgoji in izobraževanju,
- odkrivanje in reševanje konkretnih problemov s področja vodenja v vzgoji in izobraževanju z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
- sodelovalno učenje, ustvarjalno komuniciranje v raziskovalnem okolju, reševanje problemov ter sodelovanje v interdisciplinarnih raziskovalnih timih na področju vodenja v vzgoji in izobraževanju,
- povezovanje znanja z različnih področij in njegovo aplikacijo v prakso,
- umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vodenja v vzgoji in izobraževanju,
- razvijanje organizacijskih in vodstvenih sposobnosti ter spretnosti na področju vodenja v vzgoji in izobraževanju,
- podrobno analiziranje in reflektiranje socialnih norm in odnosov znotraj izobraževalnih okolij, vodenje aktivnosti za njihovo spreminjanje ter posredovanje med akademskim raziskovanjem in družbenim okoljem,
- dobro poznavanje izobraževalne politike, pravnih, ekonomskih in ergonomskih vidikov za vodenje vzgoje in izobraževanja,
- pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
- razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju vodenja v vzgoji in izobraževanju.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent mora za napredovanje iz prvega v drugi letnik zbrati najmanj 45 ECTS, pri čemer mora obvezno opraviti izpita iz predmetov: Raziskovanje področja vodenje v vzgoji in izobraževanju, Organizacijski vidiki vzgojno-izobraževalnih organizacij (30 ECTS) ter Individualno raziskovalno delo I (15 ECTS). Za napredovanje iz drugega v tretji letnik mora zbrati 50 ECTS iz obveznosti tekočega letnika ter opraviti tudi vse obveznosti iz prvega letnika.
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja vodenja v vzgoji in izobraževanju
SOK 10
EOK 8
Prikazana je možna karierna pot znotraj znotraj področja izbrane kvalifikacije. Za možnost nadaljnjega izobraževanja na višji stopnji glejte zavihek 'Prehodnost'.
Študent zaključi študij, ko izpolni vse s študijskim programom predvidene obveznosti ter napiše in uspešno zagovarja doktorsko disertacijo in tako skupno zbere najmanj 180 ECTS.
Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane