Primarni zavihki
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja zgodnjega učenja
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Doktorat |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 10 |
- samostojno pridobivanje novega znanja in raziskovanje pedagoških pojavov ter predstavljanje rezultatov kritični javnosti,
- vzpostavljanje pogojev, procesov in odgovornosti do vseživljenjskega učenja skozi lastno izkušnjo in v povezujočih skupnosti (kohezivnost),
- sodelovanje ter vodenje in usmerjanje timskega in samostojnega dela,
- kritično razumevanje konceptov in znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki usmerjajo študenta/-ko k analiziranju in reševanju pedagoških izzivov in problemov,
- komuniciranje in ustrezno rabo komunikacijskih virov (verbalnih in neverbalnih) ter uporabo sodobne tehnologije,
- razumevanje in gojenje tolerantnosti, etičnosti poklicnega dela in znanstvenega raziskovanja ter tolerantnosti in medkulturnega spoštovanja,
- gojenje kulture bivanja in razvijanje osveščenosti o pomenu narave, ekologije in psiho-fizičnega zdravja za človeka,
- ohranjanje občutljivosti do umetnosti, razvijanje ustvarjalnih potencialov posameznika in poglabljanje pozitivnega odnosa do kulturnega kapitala,
- ohranjanje občutljivosti do umetnosti, razvijanje ustvarjalnih potencialov posameznika in poglabljanje pozitivnega odnosa do kulturnega kapitala,
- razvijanje in uporabo raziskovalnega pristopa za pridobivanje novega znanja,
- kritično presojanje podatkov in njihovo osmišljanje,
- upoštevanje etičnosti in odgovornosti pri raziskovanju pedagoške prakse,
- upoštevanje vseh, ki so vključeni v raziskovalni proces,
- prepoznavanje individualiziranega pristopa pri učenju otrok s posebnimi potrebami,
- prilagajanje procesov učenja otrokom z različnimi primanjkljaji, ovirami oziroma motnjami,
- raziskovanje na področju učenja in poučevanja zgodnjega družboslovja ter predstavljanje rezultatov kritični javnosti,
- razumevanje in gojenje tolerantnosti, medkulturnega spoštovanja, demokratičnosti skozi zgodnje učenje in poučevanje družboslovja,
- pridobitev poglobljenih znanj s področja analize gibanja, spremljanja in vrednotenja procesov psihomotoričnega učenja in meritev adaptacijskih procesov nekaterih podsistemov organizma otroka,
- uporabo načel dinamičnega spremljanja učnega potenciala v izobraževanju,
- ohranjanje občutljivosti do umetnosti, razvijanje ustvarjalnih potencialov posameznika in poglabljanje pozitivnega odnosa do kulturnega kapitala, posebno na likovnem področju,
- inovativnost in ustvarjalnost pri iskanju rešitev teoretičnih in praktičnih problemov na področju zgodnjega učenja naravoslovja,
- spoznanje in občutenje, da gib s pomočjo subtilne gibalne formule deluje kot prevodna mreža za vstop energije,
- komuniciranje in ustrezno rabo komunikacijskih virov (verbalnih in neverbalnih) in usmerjanje timskega dela na področju zgodnjega učenja ter uporabo sodobne tehnologije,
- razumevanje in kritično evalvacijo osnovnih konceptov odnosa med mediji in otroci,
- kritično presojanje razvojnopsiholoških teorij in konceptov zgodnjega učenja,
- presojo in povezavo konceptov otroštva in konceptov učenja,
- izbor različnih pristopov poučevanja in učenja glede na razvojna obdobja, individualne razlike med otroki, različne socialne kontekste,
- samoevalvacijo učinkov neformalnega in formalnega poučevanja v obdobjih malčka in zgodnjega otroštva,
- razumevanje vloge tehnike pri oblikovanju tehniške kulturne identitete v predšolskem obdobju,
- poznavanje medsebojnih razmerij žive in nežive narave, pretoka energije in funkcioniranja živih sistemov z vidika naravoslovja in tehnološkega razvoja,
- razumevanje osnov adaptacij v okolju, v katerem živimo, osnovnih zakonitosti in procesov v okolju, vključno z osnovnimi mehanizmi kroženja snovi v okolju,
- razumevanje pričakovane ravni matematične pismenosti glede na stopnjo razvoja in poznavanje matematičnih pojmov in konceptov,
- izbiro ustreznih jezikovnih znakov in ustreznega koda glede na govorni položaj in namernost sporočanja,
- rabo slogovnih postopkov utemeljevanja, ponazarjanja, definiranja, pojasnjevanja, razpravljanja,
- izbiro ustreznih jezikovnih in nejezikovnih znakov pri tvorbi besedila,
- raziskovanje psihosocialnih, sociokulturnih in socioekonomskih dejavnikov vključevanja sodobnih učnih okolij v zgodnje učenje in v profesionalno učenje vzgojitelja/učitelja.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent mora za prehod v 2. letnik doseči vsaj 48 KT (80 % KT) od 60 KT prvega letnika študijskega programa. Pogoj za vpis v tretji letnik so opravljene vse obveznosti iz prvega letnika ter doseženih vsaj 48 KT (80%) od 60 KT drugega letnika študija ter potrjena tema doktorske disertacije.
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.
Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane