Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Organizator poslovanja v gostinstvu in turizmu/organizatorka poslovanja v gostinstvu in turizmu Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Višja strokovna izobrazba
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V višješolski študij se lahko vpiše, kdor:

  • je opravil splošno oziroma poklicno maturo oziroma je končal temu primerljivo izobraževanje po prejšnjih predpisih ali
  • ima opravljen mojstrski, delovodski ali poslovodski izpit, tri leta delovnih izkušenj in je opravil preizkus znanja iz splošnoizobraževalnih predmetov v obsegu, ki je določen za poklicno maturo v srednjem strokovnem izobraževanju. 
ISCED področje ISCED področje:
Transport, varnost, gostinstvo in turizem, osebne storitve
ISCED podpodročje
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 6
Raven EOK: EOK 5
Raven EOVK: Kratki cikel

Učni izidi:

Študent/študentka (v nadaljevanju: študent) v programu pridobi generične in poklicno specifične kompetence.

Generične kompetence:

  • povezovanje različnih vidikov poslovanja v gostinstvu in turizmu: organizacijskega, ekonomskega, pravnega, tehnološkega;
  • razvijanje poklicne identitete, strokovne odgovornosti in profesionalnosti;
  • stalno spremljanje razvoja stroke v domačem in mednarodnem okolju ter smiselno uvajanje novosti v delovno okolje; 
  • krepitev analitičnega, ustvarjalnega in inovativnega načina razmišljanja za izvajanje in zagotavljanje kakovostnih storitev;
  • sporazumevanje z gosti in drugimi poslovnimi partnerji v slovenskem jeziku in dveh tujih jezikih;
  • komuniciranje z gosti, sodelavci in poslovnimi partnerji ob upoštevanju poslovnega bontona; 
  • razvijanje pozitivnega odnosa do različnih kulturnih, narodnih in družbenih okolij;
  • optimiziranje poslovanja v gostinstvu in turizmu z uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij;
  • zbiranje, obdelovanje in interpretiranje podatkov za informirano sprejemanje poslovnih odločitev; 
  • razvijanje odgovornosti za kakovostno in trajnostno naravnano načrtovanje in izvajanje poslovnih procesov.

 

Poklicno specifične kompetence:

  • reševanje praktičnih problemov na področju gostinstva in turizma z uporabo digitalizacije in ter ob upoštevanju trajnostnega razvoja;
  • zagotavljanje kakovostne izvedbe delovnih procesov v skladu z zakonodajo v turističnih podjetjih in gostinskih obratih, tako prehrambnih kot nastanitvenih;
  • načrtovanje, organiziranje in vodenje poslovnih procesov v turističnih podjetjih in gostinskih obratih; 
  • raziskovanje trga in načrtovanje trženjskih taktik in strategij za uspešno trženje storitev in proizvodov;
  • strateško in operativno načrtovanje ter organiziranje in izvajanje dela na področju hrane in pijač;
  • obvladovanje različnih delovnih področij v kuharstvu in strežbi;
  • sodelovanje z različnimi deležniki destinacije, izvajanje operativnega destinacijskega menedžmenta in spremljanje uspešnosti destinacije;
  • oblikovanje integralnih turističnih produktov, ki vključujejo naravne in kulturne danosti destinacije;
  • organiziranje gastronomskih dogodkov ob upoštevanju sodobnih trendov: mešanje pijač, kombiniranje okusov, alternativni načini prehranjevanja;
  • organiziranje turističnih doživetij ob upoštevanju različnih oblik tematskega turizma in aktualnih trendov v turizmu;
  • organiziranje poslovnih srečanj in dogodkov po načelih projektnega menedžmenta;
  • spodbujanje podjetniškega razmišljanja in ravnanja v gostinstvu in turizmu. 

Ocenjevanje in zaključevanje:

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Napredovanje:

V 2. letnik lahko napreduje študent, ki je uspešno opravil obveznosti iz modulov, predmetov in praktičnega izobraževanja (vključno z vajami, seminarskimi nalogami, projekti, izpiti in drugim) iz 1. letnika v obsegu najmanj 45 KT, pri tem mora v celoti opraviti obveznosti iz vaj in praktičnega izobraževanja.  Študent lahko ponavlja letnik, če opravi študijske obveznosti in praktično izobraževanje istega letnika v obsegu najmanj 20 KT, pri tem mora v celoti opraviti obveznosti iz praktičnega izobraževanja. Ponavljanje odobri študijska komisija višje strokovne šole na podlagi pisne vloge študenta.

Prehodnost:

Študijski programi 1. stopnje (SOK: raven 7)

Pogoji za pridobitev javne listine:
  • Vsi obvezni moduli v obsegu 76 KT
    • Komunikacija in informatika (22 KT)
    • Trajnostno upravljanje destinacije (19 KT)
    • Menedžment v gostinstvu (19 KT)
    • Trženje in poslovanje v gostinstvu in turizmu (16 KT)
  • Eden od izbirnih modulov v obsegu 23 KT 
    • Projekti v gostinstvu (23 KT)
    • Gostinstvo in barmanstvo (23 KT)
    • Gostinstvo in harmonija okusov (23 KT)
    • Kreativni načini priprave hrane (23 KT)
    • Projekti v turizmu (23 KT) 
    • Doživetja v turizmu (23 KT)
    • Poslovna srečanja in dogodki (23 KT)
  • Prostoizbirni predmet – 5 KT
  • Odprti kurikul v obsegu – 11 KT
  • Diplomsko delo v obsegu – 5 KT 

Izvajalci:

Višja strokovna šola v sodelovanju z delodajalci, ki izvajajo praktični del izobraževanja.

URL

URL izvajalca: