Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister komunikologije/magistrica komunikologijeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V magistrski študijski program Komunikologija – Medijske in komunikacije študije se lahko vpiše, kdor je končal: 

  • študijski program najmanj prve stopnje, ovrednoten z najmanj 180 kreditnimi točkami, s strokovnih področij: družbene vede, novinarstvo in informiranje, humanistične vede, ali enakovreden študijski program, pridobljen po dosedanjih predpisih v RS ali tujini; 
  • študijski program najmanj prve stopnje, ovrednoten z najmanj 180 kreditnimi točkami, z drugih strokovnih področij, če je pred vpisom opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija ali enakovreden študijski program, pridobljen po dosedanjih predpisih v RS ali tujini. Te obveznosti določi prodekan za študijsko področje in obsegajo od 10 do največ 60 kreditnih točk.

 

ISCED področje ISCED področje:
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
ISCED podpodročje isced podpodročje: novinarstvo in medijske študije
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

Splošne kompetence:

  • ustna in pisna komunikacija v maternem jeziku, 
  • sposobnost sodelovanja v interdisciplinarni skupini, 
  • razumevanje raznolikosti in multikulturnosti, 
  • osnovno poznavanje študijskega področja, 
  • zmožnost analize in sinteze, 
  • zmožnost uporabe znanja v praksi, 
  • zmožnost oblikovanja novih zamisli (ustvarjalnost), 
  • zmožnost prilagajanja novim situacijam, 
  • zmožnost biti kritičen in samokritičen, 
  • odločanje v kompleksnih situacijah in pod časovnim pritiskom, 
  • medosebne spretnosti, 
  • raziskovalne spretnosti.

Predmetno-specifične kompetence:

  • Razumevanje in definiranje ključnih intelektualnih tradicij znotraj polja medijskih in komunikacijskih študij 
  • Razumevanje ključnih konceptov, ki oblikujejo sodobne debate o medijih in komuniciranju 
  • Razumevanje, kako se ključne debate znotraj proučevanja komuniciranja povezujejo z drugimi disciplinami 
  • Razumevanje vloge medijev pri oblikovanju zgodovinske in trenutne izkušnje 
  • Sposobnost kritičnega razmišljanja o medijih in komuniciranju 
  • Sposobnost samorefleksije in refleksije lastnih izdelkov 
  • Sposobnost konceptualizirati in metodološko izvesti lastno raziskavo

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Napredovanje v višji letnik je mogoče z opravljenimi vsaj 54 kreditnimi točkami tekočega letnika (brez posebne prošnje). V primeru izjemnih okoliščin (določenih v Statutu UL), pa se lahko na podlagi odobrene prošnje, vpišejo v višji letnik tudi tisti študentje, ki so opravili vsaj 48 kreditnih točk tekočega letnika.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Najbolj pogosta delovna področja komunikologov so svetovanje za odnose z javnostmi, trženje, interno organiziranje komunikacijskih procesov in raziskovanje komunikacijskih procesov.

Kaj delavec običajno dela

Delo komunikologa je raznoliko, običajno gre za raziskovanje komunikacijskih procesov oziroma za razvoj in organizacijo le-teh. Pri študiju osvojene teorije in metode raziskovanja mu omogočajo preučevanje vseh vrst medijev, predvsem množičnih (npr. časopisov) in elektronskih (internet) od lokalne do mednarodne ravni. Njegovo delo je usmerjeno na komunikatorje, tiste, ki nekaj sporočajo, vsebino sporočil in njihove prejemnike ter učinke, ki jih ta sporočila imajo. Zaradi izjemno hitrega razvoja informacijske in komunikacijske dejavnosti delo komunikologa zahteva stalno in sistematično izobraževanje.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi študij, ko opravi vse predpisane obveznosti v obsegu 120 kreditnih točk iz predmetnika oz. priznanih obveznosti.

 

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede

URL

URL izvajalca: