Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Doktorat
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program druge stopnje ali
  • zaključen študijski program za pridobitev univerzitetne izobrazbe po študijskih programih, sprejetih pred 11. 6. 2004 ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11.6.2004 in študijski program za pridobitev specializacije; kandidat mora pred vpisom opraviti 32 ECTS ali
  • zaključen študijski program za poklice, urejene z direktivami Evropske unije ali drug enovit magistrski študijski program za druge poklice v Republiki Sloveniji, ki obsegajo 300 ECTS in trajajo pet let.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 10
Raven EOK: EOK 8
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a (za):
(splošne kompetence)
  • poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov vodenja v vzgoji in izobraževanju: pedagoških, organizacijskih, socioloških, psiholoških, ergonomskih, pravnih, ekonomskih,
  • dobro razumevanje in obvladanje različnih znanstveno – raziskovalnih metod, postopkov in procesov,
  • analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • avtonomno zastavljanje, oblikovanje in izvajanje obsežnega raziskovalnega procesa,
  • samostojno razvijanje novega znanja, veščin, tehnik, praks in gradiv z raziskovalnim delom,
  • reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev ter z oblikovanjem novih,
  • odzivanje na abstraktne probleme, ki širijo in na novo opredeljujejo obstoječe proceduralno znanje oz. prakso,
  • z izvirnim raziskovanjem ustvariti prispevek, ki širi meje znanja in je pomemben na nacionalni in mednarodni ravni,
  • sodelovanje v kritičnih dialogih; vodenje in spodbujanje kompleksnih socialnih procesov znotraj poklicnega področja,
  • vodenje najzahtevnejših sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega in znanstvenega področja,
  • javno predstavljanje in obrambo znanstvenih študij,
  • v akademskih in strokovnih okoljih pospeševati socialni ali kulturni napredek družbe, ki je utemeljena na znanju,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije na področju raziskovanja vodenja v vzgoji in izobraževanju,
  • poznavanje etike raziskovalnega dela in delovanje v skladu z njo,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje in razumevanje konceptov vodenja na področju vzgoje in izobraževanja na različnih ravneh,
  • poglobljeno razumevanje različnih kurikularnih rešitev za vodenje v vzgoji in izobraževanju,
  • poglobljeno razumevanje kvantitativnih in kvalitativnih raziskovalnih metod ter njihovo ustrezno uporabo v raziskovanju področja vodenje v vzgoji in izobraževanju,
  • odkrivanje in reševanje konkretnih problemov s področja vodenja v vzgoji in izobraževanju z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
  • sodelovalno učenje, ustvarjalno komuniciranje v raziskovalnem okolju, reševanje problemov ter sodelovanje v interdisciplinarnih raziskovalnih timih na področju vodenja v vzgoji in izobraževanju,
  • povezovanje znanja z različnih področij in njegovo aplikacijo v prakso,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vodenja v vzgoji in izobraževanju,
  • razvijanje organizacijskih in vodstvenih sposobnosti ter spretnosti na področju vodenja v vzgoji in izobraževanju,
  • podrobno analiziranje in reflektiranje socialnih norm in odnosov znotraj izobraževalnih okolij, vodenje aktivnosti za njihovo spreminjanje ter posredovanje med akademskim raziskovanjem in družbenim okoljem,
  • dobro poznavanje izobraževalne politike, pravnih, ekonomskih in ergonomskih vidikov za vodenje vzgoje in izobraževanja,
  • pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
  • razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju vodenja v vzgoji in izobraževanju.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za napredovanje iz prvega v drugi letnik zbrati najmanj 45 ECTS, pri čemer mora obvezno opraviti izpita iz predmetov: Raziskovanje področja vodenje v vzgoji in izobraževanju, Organizacijski vidiki vzgojno-izobraževalnih organizacij (30 ECTS) ter Individualno raziskovalno delo I (15 ECTS). Za napredovanje iz drugega v tretji letnik mora zbrati 50 ECTS iz obveznosti tekočega letnika ter opraviti tudi vse obveznosti iz prvega letnika.

Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja vodenja v vzgoji in izobraževanju

SOK 10

EOK 8

Prikazana je možna karierna pot znotraj znotraj področja izbrane kvalifikacije. Za možnost nadaljnjega izobraževanja na višji stopnji glejte zavihek 'Prehodnost'.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi študij, ko izpolni vse s študijskim programom predvidene obveznosti ter napiše in uspešno zagovarja doktorsko disertacijo in tako skupno zbere najmanj 180 ECTS.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: