Primarni zavihki
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja energetike
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Doktorat |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
V študijski program 3. stopnje se lahko vpiše kdor je zaključil:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: elektrotehnika in energetika |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 10 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
(splošne kompetence)
- poglobljenega razumevanja teoretskih in metodoloških konceptov,
- presoje za sprejemanje odločitev v energetskih sistemih in procesih,
- samostojne uporabe pridobljenega teoretičnega znanja za reševanje problemov v praksi pri upravljanju energetskih sistemov,
- obvladanja raziskovalnih metod, postopkov in procesov v energetskih sistemih, procesih in funkcijah,
- poudarjeni in stalni razvoj kritične in samokritične presoje pri sprejemanju odločitev v dinamiki energetskih sistemov in procesov,
- oblikovanja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, še posebej stalne komunikacije v mednarodnem okolju na področju energetike,
- delati in ustvarjati v mednarodnem okolju s poudarkom na izkoriščanju vseh konvencionalnih in alternativnih virov energije,
- obvladanja najmodernejših tehnoloških metod, postopkov in procesov v energetskih procesih,
- avtonomnosti in samozavesti v znanstveno-raziskovalnem delu ter poudarjeni in stalni razvoj kritične in samokritične presoje pri sprejemanju odločitev v dinamiki energetskih sistemov in procesov,
- etične refleksije in globoko zavezanost profesionalni etiki, ki se bo ovrednotil v mednarodnem okolju,
- kooperativnosti in sposobnost delati v skupini,
- voditi velike strokovne in raziskovalne skupine,
- vedoželjnosti in nagnjenja k usposabljanju za stalni študij,
- razvoja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, še posebej stalne komunikacije v mednarodnem okolju,
- kooperativnosti, idelati v skupini,
- izdelave samostojnih ekspertnih mnenj o delovanju energetskega sistema,
- razumevanja in uporabe metod kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v razvijanju novega znanja in pri reševanju konkretnih delovnih problemov,
- razvijanja kritične refleksije,
- delati in ustvarjati v mednarodnem okolju,
- mentorstva mlajšim kolegom v inštitutih, na univerzi, v gospodarski družbi itd.,
- učinkovitosti pri izrabljanju virov, ki so na voljo: lastna ustvarjalna in intelektualna sposobnost, razpoložljiv intelektualni kapital (sodelavci), ostali materialni in nematerialni viri (denar, oprema, prostor in čas).
(predmetno specifične kompetence)
- smiselno reševati konkretnih delovnih problemov na področju tehnologije energetskih sistemov,
- stalno reševati konkretnih delovnih procesov z uporabo modernih znanstvenih metod in postopkov,
- razumevanja in umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst temeljne discipline,
- poznavanja in razumevanja utemeljitev in zgodovine razvoja temeljne discipline,
- razumevanja sistemskega pristopa,
- razumevanja splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
- intenzivne in stalne uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije v energetskih sistemih,
- intenzivne in stalne uporabe informacijsko upravljavskih sistemov na svojem konkretnem delovnem področju v postopku delovanja in upravljanja energetskega sistema,
- avtonomno in samozavestno obvladovati temeljno znanje,
- poznavanje sodobnih tehnoloških postopkov, operacij, metodologije in organizacije dela v svojem konkretnem delovnem okolju,
- povezovanja znanja z različnih področij in njegove vgradnje v konkretne aplikacije v organizacijah predvsem energetske branže,
- sposobnost načrtovanja, vodenja in upravljanja velikih investicijskih projektov v razvoju energetskih sistemov (popravilo, razširitev ali gradnja elektrarne),
- sodelovanja z okoljem pri pripravi in izvedbi investicijskih del na področju energetskih sistemov,
- razreševanja najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev,
- odkrivanja novih rešitev za vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega oziroma znanstveno-raziskovalnega področja,
- znanja za determiniranje nalog, preučevanje in modeliranje notranjih procesov in odnosov ter optimiranje stanj energetskih sistemov,
- poznavanja umestitev novih informacij in interpretacij v kontekst temeljne discipline,
- poznavanja in razumevanja utemeljitev in zgodovine razvoja temeljne discipline,
- razumevanja sistemskega pristopa in s tem razumevanje splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
- intenzivne in stalne uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije ter informacijsko upravljavskih sistemov v energetskih sistemih,
- poglobljenega razumevanje teoretskih in metodoloških konceptov,
- samostojno razvijanje novega znanja,
- reševanja najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev,
- gradnje in projektiranja energetskih sistemov,
- odkrivanja novih rešitev za vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstveno raziskovalnih projektov s širokega strokovnega oziroma znanstveno raziskovalnega področja.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, s seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, nastopi, s projektnimi deli, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi obveznostmi 1. letnika zbere najmanj 40 točk ECTS, obvezno pa mora opraviti izpit pri predmetu Metode znanstveno raziskovalnega dela in opraviti Seminar 1.
Študent napreduje v 3. letnik, če ima opravljene vse obveznosti 1. letnika in če zbere še najmanj 40 točk ECTS z opravljenimi obveznostmi 2. letnika, od tega mora obvezno opraviti Seminar 2.
Študent uspešno zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti.
Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane