Ime kvalifikacije Profesor razrednega pouka (un)/profesorica razrednega pouka (un)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
4 leta
Kreditne točke 240 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus glasbenih sposobnosti.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence)
  • analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • obvladanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov,
  • uporabo znanja v praksi,
  • razvoj kritične in samokritične presoje,
  • avtonomnost v strokovnem delu,
  • obvladanje komunikacijskih spretnosti, posebej komunikacije v mednarodnem okolju,
  • etično refleksijo in zavezanost profesionalni etiki,
  • kooperativnost, delo v skupini (in v mednarodnem okolju),
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
  • občutljivost (osveščenost)  za naravno in družbeno okolje, nacionalno kulturo, dediščino, identiteto, multikulturnost in nediskriminativnost,
  • upravljanje s časom, samostojno načrtovanje,
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • razumevanje individualnih vrednot in vrednostnih sistemov,

 

(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje in razumevanje utemeljitve (utemeljitev) in zgodovine (razvoja) vzgojno-izobraževalnih sistemov,
  • reševanje konkretnih pedagoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
  • koherentno obvladanje temeljnega znanja, povezovanje znanja z različnih področij in aplikacijo,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vzgoje in izobraževanja,
  • razumevanje splošne strukture vzgoje in izobraževanja ter povezanosti med njenimi poddisciplinami (kurikularne teorije, specialnopedagoška znanja ...),
  • razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihovo uporabo v reševanju konkretnih pedagoških problemov,
  • razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju vzgoje in izobraževanja,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju vzgoje in izobraževanja,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb učencev prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobij osnovne šole ter  prepoznavanje učnih zmožnosti in težav, celostno pojmovanje otroka,
  • organizacijo in vodenje v vzgoji in izobraževanju,
  • poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji inizobraževanju,
  • poznavanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • estetsko občutljivost in aktivno in ustvarjalno delo na umetniških področjih,
  • poznavanje in razumevanje didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobjih osnovne šole  na področju slovenščine, matematike, naravoslovja, tehnike, družboslovja, športne vzgoje, likovne vzgoje, glasbene vzgoje in medpredmetno povezovanje,
  • pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
  • prilagajanje učno-vzgojnih pristopov glede na individualno, socialno, jezikovno in kulturno različnost učencev,
  • sodelovanje v razširjenih programih osnovne šole (npr. podaljšano bivanje, krožki, mreže šol …),
  • ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent napreduje v 2. letnik, če opravi pedagoško prakso pri učnih enotah Praktično usposabljanje I (3 ECTS) in Praktično usposabljanje II (3 ECTS) ter s študijskim programom predpisane izpite v obsegu 42 ECTS. V 3. letnik napreduje, če opravi vse izpite iz 1. letnika, opravi pedagoško prakso pri učni enoti Praktično usposabljanje III (3 ECTS) ter s študijskim programom predpisane izpite v obsegu 49 ECTS. V 4. letnik napreduje, če opravi vse izpite iz  2. letnika, pedagoško prakso pri učni enoti Praktično usposabljanje IV (6 ECTS) ter s študijskim programom predpisane izpite v obsegu 42 ECTS.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Študent zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 240 ECTS.

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL