Ime kvalifikacije | Profesor razrednega pouka (un)/profesorica razrednega pouka (un)Dodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma prve stopnje (UN) |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Visokošolsko univerzitetno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
4 leta
|
Kreditne točke | 240 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus glasbenih sposobnosti.
|
ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 7 |
- analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
- obvladanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov,
- uporabo znanja v praksi,
- razvoj kritične in samokritične presoje,
- avtonomnost v strokovnem delu,
- obvladanje komunikacijskih spretnosti, posebej komunikacije v mednarodnem okolju,
- etično refleksijo in zavezanost profesionalni etiki,
- kooperativnost, delo v skupini (in v mednarodnem okolju),
- iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
- občutljivost (osveščenost) za naravno in družbeno okolje, nacionalno kulturo, dediščino, identiteto, multikulturnost in nediskriminativnost,
- upravljanje s časom, samostojno načrtovanje,
- občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
- razumevanje individualnih vrednot in vrednostnih sistemov,
- poznavanje in razumevanje utemeljitve (utemeljitev) in zgodovine (razvoja) vzgojno-izobraževalnih sistemov,
- reševanje konkretnih pedagoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
- koherentno obvladanje temeljnega znanja, povezovanje znanja z različnih področij in aplikacijo,
- umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vzgoje in izobraževanja,
- razumevanje splošne strukture vzgoje in izobraževanja ter povezanosti med njenimi poddisciplinami (kurikularne teorije, specialnopedagoška znanja ...),
- razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihovo uporabo v reševanju konkretnih pedagoških problemov,
- razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju vzgoje in izobraževanja,
- uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju vzgoje in izobraževanja,
- poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb učencev prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobij osnovne šole ter prepoznavanje učnih zmožnosti in težav, celostno pojmovanje otroka,
- organizacijo in vodenje v vzgoji in izobraževanju,
- poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji inizobraževanju,
- poznavanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
- estetsko občutljivost in aktivno in ustvarjalno delo na umetniških področjih,
- poznavanje in razumevanje didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobjih osnovne šole na področju slovenščine, matematike, naravoslovja, tehnike, družboslovja, športne vzgoje, likovne vzgoje, glasbene vzgoje in medpredmetno povezovanje,
- pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
- prilagajanje učno-vzgojnih pristopov glede na individualno, socialno, jezikovno in kulturno različnost učencev,
- sodelovanje v razširjenih programih osnovne šole (npr. podaljšano bivanje, krožki, mreže šol …),
- ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Študent zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 240 ECTS.