| Ime kvalifikacije | Magister sociologije/magistrica sociologijeDodaj v primerjalnik [1] |
|---|---|
| Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
| Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
| Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
| Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
| Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
| Vstopni pogoji |
V magistrski študijski program Sociologije se lahko vpiše, kdor je končal:
|
| ISCED področje |
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
|
| ISCED podpodročje | |
| Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
Splošne kompetence:
Kompetentnost sociologa, diplomanta druge stopnje po uspešno končanem študiju na programu Sociologija, razvrščamo na:
- analitska znanja in specifične veščine:
- analiza družbenih fenomenov, procesov, odnosov in situacij v družbi na različnih organizacijskih in institucionalnih ter teritorialnih ravneh: v družini, podjetjih, organizacijah, inštitucijah (državnih, lokalnih, regionalnih in nadnacionalnih).
- reševanje, obvladovanje in mediacija družbenih konfliktov, zlasti v kompleksnih organizacijah kot so večja podjetja, nevladne in vladne službe, občinski uradi, izobraževalne in raziskovalne ustanove.
- načrtovanje, organiziranje in koordiniranje družboslovnih raziskav javnega in zasebnega pomena: kvalitativnih (npr. osebni in skupinski intervjuji) in kvantitativnih (npr. raziskave javnega mnenja) študij. Ker so diplomanti programa Sociologija – druga stopnja vešči uporabe statističnih paketov za obdelavo podatkov, so lahko tudi člani raziskovalnih projektov na ne-družboslovnih področjih.
- sposobnost samostojnega in timskega in koordinatorskega ter vodstvenega projektnega dela:
- posebna usposobljenost za analitično-raziskovalno delo v javnih ali zasebnih agencijah širšega družbenega pomena (npr. Zavod za zaposlovanje, Vladne službe, Parlamentarne službe, raziskovalni oddelki ministrstev, analitski oddelki občin, Regionalni uradi, nevladne organizacije, nadnacionalne – EU institucije ipd.).
- upravljanja in vodenja organizacij in skupin (timov), v podjetjih in javnih ustanovah.
- svetovanje o raznovrstnih trendih družbenega dogajanja, razvoja, upravljanja s spremembami v podjetjih, inštitucijah in organizacijah na različnih ravneh.
- sposobnost identifikacije raziskovalnih načrtov in strategij.
- Komunikacijske, intelektualne, medosebne in medkulturne veščine:
- sposobnost artikulacije in argumentacije idej ter informacij pri naročnikih intelektualnih storitev (raziskav, analiz), kvalitetna priprava poročil, povzemanje in javno nastopanje.
- sposobnost motivacije v skupini, razumevanje različnih socialno, ekonomsko in kulturno pogojenih razlik pri naročnikih analiz/raziskav.
- zavedanje o etičnih implikacijah analitičnega/raziskovalnega dela.
Predmetno-specifične kompetence:
- Znanje in razumevanje
- Znanje o intelektualnih temeljih sociologije, o sodobnih socioloških konceptih in teorijah
- Razumevanje relacij med individuumi, družbenimi skupinami in družbenimi institucijami
- Razumevanje družbenega konteksta, kulture, družbene raznolikosti in družbenih sprememb
- Znanje o odnosu med teorijami, koncepti in praktičnimi vprašanji/izzivi
- Znanje o znanstvenih načelih raziskovalnega načrtovanja in o glavnih pristopih k zbiranju podatkov
- Razumevanje in sposobnost analize ter interpretacije empiričnih podatkov
- Znanje o epistemoloških, etičnih in političnih dimenzijah sociološkega raziskovanja
- Intelektualne in kognitivne veščine
- Sposobnost razumevanja, povzemanja in kritične refleksije sociološkega dela
- Sposobnost primerjanja konkurenčnih teorij in razlag
- Sposobnost razvijanja utemeljenih argumentacij
- Sposobnost formuliranja socioloških vprašanj
- Sposobnost zbiranja, ocenjevanja in interpretiranja sociološkega materiala
- Programsko-specifične veščine
- Formuliranje in raziskovanje socioloških vprašanj
- Uporaba glavnih teoretskih perspektiv in konceptov v sociologiji ter njihova aplikacija na družbeno življenje
- Identificiranje različnih kvantitativnih in kvalitativnih raziskovalnih strategij in metod ter razumevanje njihovih posamičnih prednosti in slabosti
- Razumevanje in evalvacija socioloških raziskav
- Razumevanje etičnih implikacij sociološkega raziskovanja
- Prepoznavanje in zavedanje o relevantnosti sociološkega znanja za družbene in javne politike
- Prenosljive veščine
- Sposobnost timskega in individualnega dela: sposobnost učinkovitega sodelovanja v timskem in skupinskem delu za skupne cilje in rezultate; sposobnost sodelovanja z ostalimi; sposobnost individualnega dela
- Komunikacijske veščine: kompetence predstavitve gradiva v pisni in ustni obliki, ustvarjanja učinkovitih in ustreznih oblik vizualnih prezentacij; razumevanje dinamike komunikacije
- Kritično mišljenje: kritična evalvacija in refleksija lastnega mnenja in argumentov ter mnenja in argumentov drugih; analiza in kritična ocena materiala ter identifikacija in deskripcija problemov
- Raziskovalno delo: razumevanje in evalviranje raziskovalnega materiala (tako kvantitativnega kot tudi kvalitativnega gradiva), sposobnosti uporabe in ustreznega branja podatkov
- IKT veščine: kompetence učinkovite in primerne rabe IKT za komunikacijske kot tudi učne namene
- Načrtovanje in časovni menedžment
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Napredovanje v višji letnik je mogoče z opravljenimi vsaj 54 kreditnimi točkami tekočega letnika (brez posebne prošnje). V primeru izjemnih okoliščin (določenih v Statutu UL), pa se lahko na podlagi odobrene prošnje, vpišejo v višji letnik tudi tisti študentje, ki so opravili vsaj 48 kreditnih točk tekočega letnika.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Študent zaključi študij, ko opravi vse predpisane obveznosti v obsegu 120 kreditnih točk iz predmetnika oz. priznanih obveznosti.
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede
URL