Ime kvalifikacije Magister profesor sociologije in …/magistrica profesorica sociologije in …Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen prvostopenjski dvodisciplinarni univerzitetni študijski program istih disciplin ali
  • zaključen kateri koli od drugih prvostopenjskih univerzitetnih študijskih programov z ustreznih strokovnih področij (jezikoslovje, družboslovje, humanistika), če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na drugi stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do 60 KT ali
  • zaključen kateri koli od drugih prvostopenjskih univerzitetnih študijskih programov z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na drugi stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo do 60 KT ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program po starem programu z ustreznih strokovnih področij (jezikoslovje, družboslovje, humanistika), če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na drugi stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do 60 KT ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program po starem programu z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na drugi stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo do 60 KT.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično in abstraktno analiziranje, sintetiziranje in vrednotenje,
  • poglobljeno izražanje znanj z obeh strokovnih področij v pisni in ustni obliki in njihovo kritično vrednotenje,
  • prenašanje intra- in interdisciplinarnih znanj v prakso,
  • samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje ter povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi strokovnimi področji,
  • kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenos svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja),
  • reševanje problemov, konfliktnih situacij in delovnih nalog intra- in interdisciplinarno,
  • timsko reševanje problemov,
  • organiziranje in vodenje strokovnih skupin,
  • (samo)evalvacijo in (samo)ocenjevanje ter kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje, interpretacijo in uporabo novih virov znanja na strokovnih in znanstvenih področjih,
  • strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
  • zagotavljanje kvalitete lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
  • učinkovito poučevanje,
  • preverjanje in ocenjevanje znanja ter spremljanje napredka učencev,
  • vodenje in komunikacijo,
  • širše profesionalne kompetence,
  • vseživljenjsko učenje,
(predmetnospecifične kompetence)
  • okvirno poznavanje pomembnih družboslovnih teorij,
  • poznavanje zgodovine in razvoja sociološke misli,
  • poznavanje nekaj posebnih disciplinarnih področij sociologije,
  • poznavanje kvalitativne in kvantitativne metodologije sociološkega raziskovanja,
  • poznavanje in razumevanje delovanja posameznih družbenih (pod)sistemov še posebej šolskega sistema,
  • poznavanje in razumevanje potreb in interesov posameznika/posameznice, še posebej mladostnika,
  • poznavanje osnov pedagoškega, andragoškega in psihološkega predmetnega področja, potrebnih za uspešno poučevanje,
  • poznavanje in obvladovanje metodike in didaktike poučevanja (družboslovja) sociologije,
  • organizacijo in vodenje na področju vzgoje in izobraževanja,
  • motiviranje dijakov za področje sociologije,
  • organiziranje in izvajanje pouka sociologije in drugih sorodnih predmetov s sodobnimi metodami poučevanja,
  • uporabo sodobne avdiovizualne tehnike in drugih pripomočkov pri poučevanju,
  • pedagoško vodenje razreda in/ali skupine,
  • preverjanje in ocenjevanje znanja in dosežkov učenk in učencev ter oblikovanje povratnih informacij,
  • komuniciranje s strokovnjaki iz različnih področij vzgoje in izobraževanja,
  • komuniciranje s starši in drugimi udeleženci izobraževalnega procesa.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Za napredovanje iz prvega v drugi letnik mora študent opraviti študijske obveznosti v tolikšnem obsegu, da doseže 90 odstotkov KT (54 do 60 KT), predpisanih s predmetnikom in posameznimi učnimi načrti za prvi letnik.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študijskega programa mora študent na obeh dvopredmetnih programih uspešno zaključiti pedagoško prakso in zagovarjati magistrsko delo ter opraviti še vse druge študijske obveznosti, kot jih določa drugostopenjski pedagoški dvopredmetni študijski program, v skupnem obsegu 120 KT.

Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

URL