Ime kvalifikacije Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogikeDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program prve stopnje z ustreznega strokovnega področja (edukacijske vede, predšolska vzgoja, razredni pouk, pedagogika, psihologija, specialna in rehabilitacijska pedagogika, socialna pedagogika, socialno delo, defektologija) ali
  • zaključen študijski program prve stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in obsegajo skupaj 30 kreditnih točk ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznega strokovnega področja (edukacijske vede, predšolska vzgoja, razredni pouk, pedagogika, psihologija, specialna in rehabilitacijska pedagogika, socialna pedagogika, socialno delo, defektologija) ali
  • zaključen drugi visokošolski strokovni program sprejet pred 11. 6. 2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in obsegajo 30 kreditnih točk ali
  • zaključen drugi univerzitetni študijski program sprejet pred 11. 6. 2004; tem kandidatom se pred vpisom priznajo študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in obsegajo do 30 kreditnih točk.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic na področju dela z učenci s posebnimi potrebami,
  • obvladanje raziskovalne metodologije za potrebe inkluzivnega izobraževanja,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • smiselno implementacijo pridobljenege znanja v prakso,
  • razvoj kritične in samokritične presoje pri delu v razredih, kjer so vključeni otroci s posebnimi potrebami,
  • sodelovanje v različnih strokovnih timih ter vodenje in organiziranje dela,
  • organizacijo in spodbujanje uspešnega učenja,
  • razvijanje tolerantnosti in fleksibilnosti v šolskem okolju, upoštevanje etičnih norm in poklicnega kodeksa,
  • proaktivnost in avtonomnost v strokovnem delu ter ustvarjanje novega znanja,
  • obvladovanje komunikacijskih veščin na različnih interakcijskih ravneh (z otroki, mladostniki, odraslimi, starši, strokovnimi delavci),
  • samorefleksijo in zavezanost profesionalni etiki, prepoznavanje in reševanje moralno-etičnih dilem in problemov,
  • kooperativno naravnanost v različnih skupinah z uporabniki in drugimi skupinami,
  • projektno delo v inkluzivnem okolju,
  • stalen profesionalni razvoj,
  • prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig kakovosti,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje koncepta inkluzije in ključnih dejavnikov, ki omogočajo učinkovito učenje in poučevanje vseh učencev,
  • prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami in pomoč pri usmerjanju v ustrezne programe VIZ,
  • individualizirano in diferencirano načrtovanje dejavnosti v razredu (skupini), ki vključuje vsakega posameznika z namenom olajšati in spodbuditi proces učenja,
  • izbiro in izvajanje ustreznih pristopov, metod, strategij dela in prilagoditev glede na specifične potrebe posameznika,
  • prilagajanje dela, učnih pripomočkov in gradiv za učence s posebnimi potrebami (v nadaljevanju UPP),
  • vodenje in organiziranje individualnega in skupinskega vzgojno svetovalnega dela za učence s PP in njihove družine,
  • spodbujanje in razvijanje socialno-emocionalnega učenja,
  • podpiranje in razvijanje sodelovanja, tutorstva in pomoči med učenci z namenom izboljšanja učenja, medsebojnih odnosov in večjega sprejemanja individualnih razlik,
  • pedagoško vodenje razreda, skupine, posameznikov,
  • sodelovanje in timsko delo z drugimi učitelji in strokovnimi delavci, ki sodelujejo v vzgojno-izobraževalnem procesu z UPP,
  • oblikovanje celovite ocene potreb UPP ter uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik za pripravo in izvajanje individualiziranih programov,
  • identifikacijo in analizo preprek, ovir, razpoložljivih virov ter proaktivno reševanje problemov,
  • avtonomno izvajanje in sodelovanje v raziskavah ter ustvarjanje novega znanja, oblikovanje novih praks,
  • poznavanje metod reflektiranja ter uporabo za lasten profesionalni razvoj in razvoj stroke,
  • podporo in sodelovanje z družinami UPP,
  • vrednotenje, kritično evalvacijo vzgojno-izobraževalnega dela z UPP, obstoječe prakse, politike in raziskovanja VIZ za UPP,
  • razumevanje in obvladovanje strategij dela z UPP (preventivne, kompenzacijske, osebnostno in socialno integrativne),
  • razumevanje pomena pluralizma, multikulturnosti in marginaliziranih skupin v sodobni družbi in specifičnih kulturah,
  • poznavanje in prepoznavanje različnih potreb učencev v multikulturnem okolju,
  • poznavanje temeljnih strategij za premagovanje različnih posebnosti multikulturnih okolij (jezikovna različnost, pismenost, sodelovanje s starši),
  • razvijanje usposobljenosti učencev za vseživljenjsko učenje (učenje učenja, IKT),
  • razvijanje lastne profesionalnosti, znanja in razumevanja na področju inkluzivne pedagogike.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

 

Študent mora za napredovanje v 2. letnik doseči 45 ECTS (75 % ECTS) od 60 ECTS prvega letnika študijskega programa.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL