Ime kvalifikacije | Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogikeDodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
- analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic na področju dela z učenci s posebnimi potrebami,
- obvladanje raziskovalne metodologije za potrebe inkluzivnega izobraževanja,
- interdisciplinarno povezovanje vsebin,
- smiselno implementacijo pridobljenege znanja v prakso,
- razvoj kritične in samokritične presoje pri delu v razredih, kjer so vključeni otroci s posebnimi potrebami,
- sodelovanje v različnih strokovnih timih ter vodenje in organiziranje dela,
- organizacijo in spodbujanje uspešnega učenja,
- razvijanje tolerantnosti in fleksibilnosti v šolskem okolju, upoštevanje etičnih norm in poklicnega kodeksa,
- proaktivnost in avtonomnost v strokovnem delu ter ustvarjanje novega znanja,
- obvladovanje komunikacijskih veščin na različnih interakcijskih ravneh (z otroki, mladostniki, odraslimi, starši, strokovnimi delavci),
- samorefleksijo in zavezanost profesionalni etiki, prepoznavanje in reševanje moralno-etičnih dilem in problemov,
- kooperativno naravnanost v različnih skupinah z uporabniki in drugimi skupinami,
- projektno delo v inkluzivnem okolju,
- stalen profesionalni razvoj,
- prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig kakovosti,
(predmetnospecifične kompetence)
- poznavanje koncepta inkluzije in ključnih dejavnikov, ki omogočajo učinkovito učenje in poučevanje vseh učencev,
- prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami in pomoč pri usmerjanju v ustrezne programe VIZ,
- individualizirano in diferencirano načrtovanje dejavnosti v razredu (skupini), ki vključuje vsakega posameznika z namenom olajšati in spodbuditi proces učenja,
- izbiro in izvajanje ustreznih pristopov, metod, strategij dela in prilagoditev glede na specifične potrebe posameznika,
- prilagajanje dela, učnih pripomočkov in gradiv za učence s posebnimi potrebami (v nadaljevanju UPP),
- vodenje in organiziranje individualnega in skupinskega vzgojno svetovalnega dela za učence s PP in njihove družine,
- spodbujanje in razvijanje socialno-emocionalnega učenja,
- podpiranje in razvijanje sodelovanja, tutorstva in pomoči med učenci z namenom izboljšanja učenja, medsebojnih odnosov in večjega sprejemanja individualnih razlik,
- pedagoško vodenje razreda, skupine, posameznikov,
- sodelovanje in timsko delo z drugimi učitelji in strokovnimi delavci, ki sodelujejo v vzgojno-izobraževalnem procesu z UPP,
- oblikovanje celovite ocene potreb UPP ter uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik za pripravo in izvajanje individualiziranih programov,
- identifikacijo in analizo preprek, ovir, razpoložljivih virov ter proaktivno reševanje problemov,
- avtonomno izvajanje in sodelovanje v raziskavah ter ustvarjanje novega znanja, oblikovanje novih praks,
- poznavanje metod reflektiranja ter uporabo za lasten profesionalni razvoj in razvoj stroke,
- podporo in sodelovanje z družinami UPP,
- vrednotenje, kritično evalvacijo vzgojno-izobraževalnega dela z UPP, obstoječe prakse, politike in raziskovanja VIZ za UPP,
- razumevanje in obvladovanje strategij dela z UPP (preventivne, kompenzacijske, osebnostno in socialno integrativne),
- razumevanje pomena pluralizma, multikulturnosti in marginaliziranih skupin v sodobni družbi in specifičnih kulturah,
- poznavanje in prepoznavanje različnih potreb učencev v multikulturnem okolju,
- poznavanje temeljnih strategij za premagovanje različnih posebnosti multikulturnih okolij (jezikovna različnost, pismenost, sodelovanje s starši),
- razvijanje usposobljenosti učencev za vseživljenjsko učenje (učenje učenja, IKT),
- razvijanje lastne profesionalnosti, znanja in razumevanja na področju inkluzivne pedagogike.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent mora za napredovanje v 2. letnik doseči 45 ECTS (75 % ECTS) od 60 ECTS prvega letnika študijskega programa.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.