Ime kvalifikacije | Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogikeDodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
- razvijanje inkluzivne kulture, uresničevanje inkluzivne prakse in vplivanje na inkluzivno politiko,
- razumevanje odnosov med vzgojno-izobraževalnimi institucijami in socialnim okoljem,
- vrednotenje oz. kritično evalvacijo obstoječe prakse, politike in raziskovanja edukacije drugačnih in inkluzije,
- uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik za pripravo in izvajanje individualiziranih programov,
- interdisciplinarno povezovanje vsebin,
- izbiro ustreznih pristopov, metod, tehnik in strategij dela glede na specifične potrebe posameznika,
- delo s starši, družino, svojci ali skrbniki v smislu informiranja, educiranja, svetovanja in nudenje podpore,
- nudenje podpore pri samovrednotenju, zaupanju v lastne moči ter razvijanju pozitivnih pričakovanj,
- prepoznavanje in reševanje moralno-etičnih dilem in problemov: delovanje s spoštovanjem in upoštevanjem človekovih pravic, integritete in dostojanstva posameznika,
- organiziranje takšnih oblik aktivnega in samostojnega učenja, ki bodo posameznika usposabljale za uspešno učenje,
- vzpostavljanje in vzdrževanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi sodelujočimi,
- uporabo ustreznih metod raziskovanja in razvoja prakse (področja dela), npr. študija primera, akcijsko raziskovanje ipd.,
- uporabo specialno pedagoških znanj za deloz otroki s posebnimi potrebami,
- pedagoško vodenje razreda in/ali skupine,
- sprejemanjeinteresov posameznika in uporabo notranje motivacije posameznika za razvoj potrebnih spretnosti,
- oblikovanje pričakovanj za vsakega učečega, glede na njegove sposobnosti in spretnosti,
- individualizirano in diferencirano načrtovanje dejavnosti v razredu (skupini), ki vključuje vsakega posameznika,
- prilagajanje posameznikom z učnimi pripomočki, gradivi ipd.,
- razvijanje fleksibilnosti in tolerantnosti,
- kritično branje na področju razvojnih, prepoznavnih in kontekstualnih procesov, ki sooblikujejo edukacijo drugačnih in inkluzijo, tako na ravni skupine kot posameznikov,
- analizo in kritično presojo pedagoških praks in gradiv s področja inkluzivne pedagogike,
- samostojno delo, vodeno samostojno delo in delo v skupini,
- načrtovanje in izpeljavo projektov z upoštevanjem dogovorjenih rokov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah,
(predmetnospecifične kompetence)
- poznavanje in uporabo različnih oblik sodelovanja s kolegi, vodstvom in širšim družbenim okoljem ter razvijanje veščin vzpostavljanja partnerstva s starši, družinami in okoljem,
- razvijanje veščin timskega dela in strateškega delovanja,
- spoznavanje koncepta zagovorništva,
- občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
- razvijanje etičnosti in odgovornosti,
- upoštevanje okolja, vseh in vsakega posameznika, ki so/je vključen/i v edukacijo,
- obvladovanje individualnega in skupinskega vzgojno svetovalnega dela,
- pedagoško vodenje razreda, skupine, posameznikov,
- razumevanje vzrokov in posledic socialnega vključevanja ter izključevanja,
- razumevanje učenja kot procesa, ki se organizira tako, da se upošteva teoretično znanje in potrebe udeležencev,
- znanje aktiviranja samoregulativnih mehanizmov pri udeležencih,
- poznavanje strategij spodbujanja razvoja na posameznih področjih ter spodbujanja socialnih in drugih veščin tudi na šibkejših področjih otrokovega razvoja,
- znanje prepoznavanja in prilagoditve dela učencem z različnimi sposobnostmi na različnih področjih,
- razvijanje kritičnosti in reflektivnosti ter razvijanje strategij reflektivnega praktika,
- samorefleksijo in načrtovanje sprememb ter delo na sebi (introspekcija, avtorefleksija, samoevalvacija),
- razvijanje zmožnosti opazovanja in svetovanja,
- poznavanje zakonitosti raziskovalnega dela,
- razvijanje sposobnosti kritičnega presojanja podatkov in njihovo osmišljanje ipd.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent mora za prehod v 2. letnik študijskega programa doseči 48 KT (80 % KT) od 60 KT prvega letnika.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
URL