Ime kvalifikacije Magister profesor filozofije in …/magistrica profesorica filozofije in …Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program 1. stopnje iz filozofije ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti v obsegu 5-30 ECTS ter ustrezno število na drugem delu dvopredmetnega študijskega programa, ki so bistvene za nadaljevanje študija ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11.6.2004, z ustreznih strokovnih področij ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11.6.2004, z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti v obsegu 5-30 ECTS ter ustrezno število na drugem delu dvopredmetnega študijskega programa, ki so bistvene za nadaljevanje študija.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • poglobljeno kritično analiziranje, sintetiziranje in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • obvladovanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov,
  • kritično in samokritično presojo,
  • uporabo znanja v praksi in izvirno, kreativno reševanje problemov,
  • avtonomnost v strokovnem delu,
  • razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, posebej komunikacijo v mednarodnem okolju,
  • etično razmišljanje in zavezanost profesionalni etiki,
  • kooperativnost, delo v skupini (in v mednarodnem okolju),
  • uporabo virov in njihovo ustrezno citiranje (harvardska metoda),
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje in razumevanje teorij in argumentacij pomembnejših mislecev iz njihovih del in zavedanje nekaterih interpretativnih kontroverz,
  • uporabo historičnih doktrin za osvetljevanje sodobnih razprav,
  • poznavanje osrednjih filozofskih problemov in dilem ter njihovih rešitev (teorij, načel, argumentov) v temeljnih disciplinah, kot so logika, epistemologija, ontologija,
  • poznavanje osrednjih filozofskih problemov in dilem ter njihovih rešitev (teorij, načel, argumentov) v bolj praktičnih filozofskih disciplinah, kot so etika, politična filozofija, estetika itn.,
  • razumevanje športa kot osnove zdravega načina življenja,
  • identificiranje problemov, ki so v temelju različnih razprav,
  • analiziranje struktur kompleksnih in kontroverznih problemov in razumevanje strategij za njihovo razreševanje,
  • pazljivo branje in interpretiranje tekstov iz različnih tradicij z občutljivostjo za kontekst,
  • rekonstruiranje in konstruiranje, razčlenjevanje in ocenjevanje filozofskih argumentov,
  • uporabo filozofskih in znanstvenih metod: reševanje problemov, problematizacija, konceptualizacija, analiza pojmov, argumentacija, itn.,
  • ustrezno razumevanje in uporabo filozofske terminologije,
  • prepoznavanje prepričljivih strategij, ki sicer ne vzdržijo filozofske strogosti,
  • obravnavo tujih stališč in ustrezno spreminjanje svojih,
  • spoprijem z vsakodnevnimi problemi: skozi refleksijo, problematizacijo, iskanje skritih predpostavk in spregledanih implikacij, ipd.
  • problematiziranje vsakdanjega doživljanja sveta in ga uporabiti kot iztočnico za filozofsko refleksijo,
  • spodbujanje, vodenje in usmerjanje filozofske razprave in razmišljanja,
  • pomagati učencem osvojiti temeljne filozofske pojme in kategorije,
  • pri otrocih razvijati elemente kritičnega, filozofskega mišljenja.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent mora za prehod v 2. letnik zbrati vsaj 25 ECTS na predlaganem študijskem programu, in ustrezno število ECTS, predvidenih na drugem študijskem programu.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Študent zaključi dvopredmetni študijski program, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti na obeh delih dvopredmetnega študijskega programa in tako skupno zbere najmanj 120 ECTS (po 60 ECTS na vsakem delu dvopredmetnega študijskega programa).

Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

URL