| Ime kvalifikacije | Magister profesor biologije/magistrica profesorica biologijeDodaj v primerjalnik [1] |
|---|---|
| Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
| Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
| Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
| Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
| Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
| Vstopni pogoji |
|
| ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
| ISCED podpodročje | |
| Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
- samozaupanje, samostojnost in odgovornost pri stikih z drugimi,
- sporazumevanje,
- skupinsko delo z upoštevanjem raznolikosti, večkulturnosti in etičnosti,
- premislek o različnih sistemih vrednot,
- učinkovito reševanje problemov,
- načrtovanje in upravljanje časa,
- obvladanje strategij poučevanja/učenja in različnih načinov preverjanja in ocenjevanja znanja,
- upoštevanje razvojnih značilnosti ter posebnosti otrok, dijakov, odraslih udeležencev izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: učencev) za spodbujanje uspešnega učenja,
- razvijanje sposobnosti učencev za vseživljenjsko učenje,
- uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije oziroma razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
- sodelovanje z drugimi delavci na šoli, drugimi šolami in inštitucijami ter strokovnjaki na vzgojno-izobraževalnem področju,
- sodelovanje s starši in drugimi osebami, odgovornimi za učence,
- sodelovanje na lokalni, regionalni, nacionalni, evropski in širši globalni ravni,
- posredovanje spoznanj, pridobljenih z lastnim delom, javnosti,
- zavzetje stališča razmišljujočega praktika do družbenih dogajanj na področju izobraževanja in vključevanje v javne razprave,
- samokritični premislek o lastnem delu in njegovo vrednotenje,
- izboljšanje kakovosti svojega dela z razvijanjem študijskih in raziskovalnih veščin,
- sporazumevanje, odprtost za nasvete in sodobna dognanja v svojem poklicnem okolju, razvijanje in ustvarjanje znanja,
- načrtovanje lastne kariere,
- organizacijo in vodenje pedagoškega procesa ob dobrem poznavanju svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šole,
- skrb za kakovost na področjih, ki so mu zaupana,
- etičen odnos do življenja in živih bitij,
- izkazovanje biološkega znanja, ki omogoča izvedbo pouka biologije in medpredmetno povezovanje,
- iskanje in kritično vrednotenje predmetno specifičnih virov znanj,
- izbiranje ustreznih učnih sredstev,
- utemeljevanje vsebine poučevanja na podlagi znanja in razumevanja učnega procesa, razvojne stopnje učenca in konkretnih potreb posameznih učencev,
- načrtovanje lastnega raziskovalnega dela in raziskovalnega dela učencev,
- posredovanje znanja o življenju širšemu krogu ljudi,
- zavzetje stališča razmišljujočega praktika do dogajanj, kjer biološka dognanja sprožajo etične, moralne ali okoljske pomisleke (npr. genski inženiring),
- podajanje biologije s stališča znanosti in soočanje z neznanstvenimi pogledi na biološka spoznanja,
- uporabljanje naravoslovno neoporečnega jezika,
- jasno sporazumevanje v učnem (slovenskem) jeziku,
- povezovanje strokovno bioloških in pedagoško-didaktično-metodičnih znanj,
- prevajanje spoznanj z nivoja znanosti na nivo učenca,
- prevajanje ciljev učnih načrtov v pouk,
- uporabo različni oblik in metod poučevanja,
- sistematično načrtovanje, izvajanje in vrednotenje pedagoškega dela,
- spremljanje napredovanja učencev in temu primerno prilagajanje pouka,
- prepoznavanje napačnih predstav in odpravljanje le-teh,
- ustvarjanje spodbudnega učnega okolja,
- prilagajanje dela učencem s posebnimi izobraževalnimi potrebami,
- upoštevanje kulturnih razlik med učenci,
- spodbujanje učencev k prevzemanju pobud in odgovornosti za svoje učenje,
- kritično vrednotenje svojega dela in učnega procesa,
- izpopolnjevanje svojega dela in učnega procesa na podlagi izsledkov,
- zagotavljanje urejenega in varnega učnega okolja,
- ustvarjanje in vzdrževanje delovne discipline,
- sopoučevanje in timsko poučevanje,
- ustvarjanje in spodbujanje motivacije pri učencih,
- vzpodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti učencev,
- vključevanje učencev v načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa,
- vrednotenje in utemeljevanje svojega ravnanja pri delu z učenci,
- vodenje razreda kot razrednik,
- pripravljanje in izvajanje različnih tehnik preverjanja in ocenjevanja znanja,
- oblikovanje kriterijev za ocenjevanje znanja,
- evidentiranje napredovanja posameznih učencev ter dajanje ustrezne povratne informacije,
- izboljševanje pouka na podlagi preverjanja in ocenjevanja znanja,
- poznavanje slovenskega šolskega sistema in njegovega razvoja,
- poznavanje nekaterih uspešnih šolskih sistemov,
- vključevanje v šolske dejavnosti,
- poznavanje virov strokovne pomoči na šoli in njihovo uporabo,
- vodenje predpisane šolske dokumentacije,
- sodelovanje pri delu in upravljanju šole ter komuniciranje z drugimi učitelji in starši,
- izvajanje zakonskih in administrativnih obveznosti na šoli,
- načrtovanje in vrednotenje svojega profesionalnega napredka.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent se lahko vpiše v 2. letnik, če je do izteka študijskega leta opravil najmanj 45 kreditnih točk po ECTS iz študijskih obveznosti 1. letnika.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.