Ime kvalifikacije Magister gledališke režije / Magistrica gledališke režijeDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
1 leto
Kreditne točke 60 kreditnih točk
Vstopni pogoji

V študijski program 2. stopnje Gledališka in radijska režija se lahko vpiše:

  • kdor je končal študijski program prve stopnje s področij: gledališka režija in radijska režija, dramska igra, dramaturgija in filmska in TV-režija, ali
  • kdor je končal študijski program prve stopnje z drugih strokovnih področij, če je pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do največ 60 kreditnih točk, kandidati pa jih lahko opravijo med študijem na prvi stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v drugostopenjski študijski program, o čemer odloča Senat UL AGRFT, ali
  • kdor je dokončal enakovredno izobraževanje v tujini,
  • kdor je poleg zahtevanih pogojev iz točke 1 oz. točke 2 oz. 3. opravil tudi preizkus umetniške nadarjenosti v obliki pogovora (oceno uspešnosti tvorita: 90 % preizkus, 10 % študijsko povprečje ocen na prvi oz. dodiplomski stopnji). Preizkus je sestavljen iz sinopsisa o predlaganem projektu (ki ga kandidat odda vnaprej), življenjepisa s poudarkom na dosedanji praksi in pogovora, ki se opravi pred strokovno komisijo.

Preizkus umetniške nadarjenosti velja le za tekoče študijsko leto in ga je mogoče opravljati največ trikrat.

ISCED področje ISCED področje
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje glasba, ples in uprizoritvene umetnosti
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

  • razmišljajo logično, abstraktno, analitično in sintetično,
  • strokovno znanje izražajo v pisni in praktični obliki in ga kritično reflektirajo in vrednotijo,
  • usvojena znanja kompetentno in suvereno prenašajo v prakso,
  • pridobljena znanja in usposobljenosti povezujejo z različnimi področji, jih  samostojno poglabljajo in izpopolnjujejo,
  • informacije ustrezno kontekstualizirajo in samostojno nadgrajujejo,
  • svoja znanja in sposobnosti prenašajo na druga problemska področja (sposobnost transferja) ter jih rešujejo intra - in interdisciplinarno,
  • zaznajo in inovativno rešujejo kompleksnejše probleme in konfliktne situacije ter se kompetentno in suvereno odločajo,
  • ustrezno se odzivajo na nove situacije ter ustvarjajo nove koncepte,
  • pristopajo k timskemu načinu reševanja problemov ter znajo sestaviti in voditi konceptualne izvedbe,
  • sposobni so refleksije in samorefleksije, kritičnega in celostnega razmišljanja,
  • samostojno iščejo nove vire znanja na strokovnem in umetniškem področju,
  • kompetentno sprejemajo mnenja drugih in se nanje suvereno ter argumentirano odzivajo,
  • sposobni so oceniti lastne in tuje zmožnosti in sposobnosti ter delovati učinkovito in ekonomično,
  • ocenjujejo in zagotavljajo kvaliteto lastnega dela ter zvišujejo standarde kakovosti v delovnem okolju,
  • inovativno uporabljajo teoretske in praktične metode,
  • sposobni so pridobivati, koncipirati in voditi projekte,
  • razvijajo vodstvene sposobnosti in oblikujejo kvalitetne in učinkovite medčloveške odnose v strokovni in umetniški sferi in zunaj nje,
  • sposobni so ustvarjalnega osmišljanja podatkov in sintetiziranja informacij,
  • sposobni so razvijati medkulturno komunikacijo v formalnih in neformalnih položajih,
  • sposobni so uporabe znanja v praksi,
  • sposobni so načrtovanja in ravnanje s časom,
  • imajo koreografske, gibne, govorne, pisne sposobnosti in sposobnosti uporabe tehnoloških postopkov,
  • so zavezani etiki,
  • skrbijo za kakovost in imajo željo po uspehu.

Predmetnospecifične kompetence programa Gledališka in radijska režija so:

  • pridobijo poglobljena strokovno-umetniška znanja s področja gledališke in radijske režije,
  • spoznavajo različne sodobne gledališke in radijske (igralske in režijske) metode in sisteme, pri čemer jim je omogočeno, da vzpostavijo nove in razvijejo lastno metodo dela,
  • sposobni so »gledališko-radijskega« mišljenja, ki predvideva formalno konceptualizacijo »radikalne misli«, kar pomeni, da razumejo področje kot fizično realizacijo ideje oz. misli, ki komunicira z zainteresirano javnostjo,
  • sposobni so oblikovanja »režijskega koncepta«, načrta realizacije ideje oz. besedila za postavitev v prostor,
  • znajo usmerjati avtorske sodelavce (scenografa, kostumografa, dramaturga, avtorja glasbe, tonskega mojstra in ostalih) v skupni avtorski ideji, v skladu z režijskim konceptom za uprostoritev v konkretnem projektu,
  • naučijo se organizirati in razumeti gledališko radijske procese v širši produkcijski shemi profesionalnega gledališča (odnos do publike, specifične inštitucije in njenih služb, promocija in strategija prodaje/postprodukcije predstave),
  • naučijo se tesnejšega in intenzivnejšega sodelovanja z igralcem in eventualno preko tehnik improvizacije, vključevanja tujega materiala oz. kreativnega materiala ostalih avtorjev v tkivo predstave,
  • naučijo se uporabe relevantnih gledaliških praks glede na lasten koncept; pripravljeni so raziskati in uporabiti nove in izvirne lastne ideje,
  • naučijo se spoznati najrazličnejša področja zvočnega ustvarjanja glede na ustvarjalni in tehnološki postopek,
  • usposobijo se na področju novih digitalnih snemalnih in produkcijskih tehnologij,
  • seznanijo se z intertehnološkimi povezavami (ustvarjanje na področju interaktivne
  • umetniške radiofonije, akustične umetnosti v spletnem okolju …)
  • poglobijo svoje védenje o možnostih igralskega umetniškega izraza v  zvočni izvedbi
  • usposobijo se na področju sinhronizacije celovečernih in animiranih tujejezičnih filmov. Diplomant na smeri Radijska režija bo imel dodatna znanja za profesionalno sinhronizacijo tujejezičnih filmov in animiranih filmov in bo s strokovnim znanjem izdatno prispeval k dvigu profesionalnosti in kakovosti sinhronizacij v javnih medijih in izdanih nosilcih zvoka in slike.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Program je enoleten, zato ni pogojev za napredovanje.

Za ponavljanje letnika mora študent opraviti obveznosti, predpisane s predmetnikom in učnimi načrti za prvi letnik v skupnem obsegu 30 ECTS.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Za dokončanje študija drugostopenjskega univerzitetnega študijskega programa Gledališka in radijska režija mora študent(-ka) opraviti vse obveznosti, ki jih določajo študijski program in načrti predmetov v skupnem obsegu 60 ECTS.

Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo

URL