Ime kvalifikacije | Magister gledališke režije / Magistrica gledališke režijeDodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
1 leto
|
Kreditne točke | 60 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
V študijski program 2. stopnje Gledališka in radijska režija se lahko vpiše:
Preizkus umetniške nadarjenosti velja le za tekoče študijsko leto in ga je mogoče opravljati največ trikrat. |
ISCED področje |
Umetnost in humanistika
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
- razmišljajo logično, abstraktno, analitično in sintetično,
- strokovno znanje izražajo v pisni in praktični obliki in ga kritično reflektirajo in vrednotijo,
- usvojena znanja kompetentno in suvereno prenašajo v prakso,
- pridobljena znanja in usposobljenosti povezujejo z različnimi področji, jih samostojno poglabljajo in izpopolnjujejo,
- informacije ustrezno kontekstualizirajo in samostojno nadgrajujejo,
- svoja znanja in sposobnosti prenašajo na druga problemska področja (sposobnost transferja) ter jih rešujejo intra - in interdisciplinarno,
- zaznajo in inovativno rešujejo kompleksnejše probleme in konfliktne situacije ter se kompetentno in suvereno odločajo,
- ustrezno se odzivajo na nove situacije ter ustvarjajo nove koncepte,
- pristopajo k timskemu načinu reševanja problemov ter znajo sestaviti in voditi konceptualne izvedbe,
- sposobni so refleksije in samorefleksije, kritičnega in celostnega razmišljanja,
- samostojno iščejo nove vire znanja na strokovnem in umetniškem področju,
- kompetentno sprejemajo mnenja drugih in se nanje suvereno ter argumentirano odzivajo,
- sposobni so oceniti lastne in tuje zmožnosti in sposobnosti ter delovati učinkovito in ekonomično,
- ocenjujejo in zagotavljajo kvaliteto lastnega dela ter zvišujejo standarde kakovosti v delovnem okolju,
- inovativno uporabljajo teoretske in praktične metode,
- sposobni so pridobivati, koncipirati in voditi projekte,
- razvijajo vodstvene sposobnosti in oblikujejo kvalitetne in učinkovite medčloveške odnose v strokovni in umetniški sferi in zunaj nje,
- sposobni so ustvarjalnega osmišljanja podatkov in sintetiziranja informacij,
- sposobni so razvijati medkulturno komunikacijo v formalnih in neformalnih položajih,
- sposobni so uporabe znanja v praksi,
- sposobni so načrtovanja in ravnanje s časom,
- imajo koreografske, gibne, govorne, pisne sposobnosti in sposobnosti uporabe tehnoloških postopkov,
- so zavezani etiki,
- skrbijo za kakovost in imajo željo po uspehu.
Predmetnospecifične kompetence programa Gledališka in radijska režija so:
- pridobijo poglobljena strokovno-umetniška znanja s področja gledališke in radijske režije,
- spoznavajo različne sodobne gledališke in radijske (igralske in režijske) metode in sisteme, pri čemer jim je omogočeno, da vzpostavijo nove in razvijejo lastno metodo dela,
- sposobni so »gledališko-radijskega« mišljenja, ki predvideva formalno konceptualizacijo »radikalne misli«, kar pomeni, da razumejo področje kot fizično realizacijo ideje oz. misli, ki komunicira z zainteresirano javnostjo,
- sposobni so oblikovanja »režijskega koncepta«, načrta realizacije ideje oz. besedila za postavitev v prostor,
- znajo usmerjati avtorske sodelavce (scenografa, kostumografa, dramaturga, avtorja glasbe, tonskega mojstra in ostalih) v skupni avtorski ideji, v skladu z režijskim konceptom za uprostoritev v konkretnem projektu,
- naučijo se organizirati in razumeti gledališko radijske procese v širši produkcijski shemi profesionalnega gledališča (odnos do publike, specifične inštitucije in njenih služb, promocija in strategija prodaje/postprodukcije predstave),
- naučijo se tesnejšega in intenzivnejšega sodelovanja z igralcem in eventualno preko tehnik improvizacije, vključevanja tujega materiala oz. kreativnega materiala ostalih avtorjev v tkivo predstave,
- naučijo se uporabe relevantnih gledaliških praks glede na lasten koncept; pripravljeni so raziskati in uporabiti nove in izvirne lastne ideje,
- naučijo se spoznati najrazličnejša področja zvočnega ustvarjanja glede na ustvarjalni in tehnološki postopek,
- usposobijo se na področju novih digitalnih snemalnih in produkcijskih tehnologij,
- seznanijo se z intertehnološkimi povezavami (ustvarjanje na področju interaktivne
- umetniške radiofonije, akustične umetnosti v spletnem okolju …)
- poglobijo svoje védenje o možnostih igralskega umetniškega izraza v zvočni izvedbi
- usposobijo se na področju sinhronizacije celovečernih in animiranih tujejezičnih filmov. Diplomant na smeri Radijska režija bo imel dodatna znanja za profesionalno sinhronizacijo tujejezičnih filmov in animiranih filmov in bo s strokovnim znanjem izdatno prispeval k dvigu profesionalnosti in kakovosti sinhronizacij v javnih medijih in izdanih nosilcih zvoka in slike.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Program je enoleten, zato ni pogojev za napredovanje.
Za ponavljanje letnika mora študent opraviti obveznosti, predpisane s predmetnikom in učnimi načrti za prvi letnik v skupnem obsegu 30 ECTS.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)
Za dokončanje študija drugostopenjskega univerzitetnega študijskega programa Gledališka in radijska režija mora študent(-ka) opraviti vse obveznosti, ki jih določajo študijski program in načrti predmetov v skupnem obsegu 60 ECTS.
Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
URL