Ime kvalifikacije Magister edukacijskih politik/magistrica edukacijskih politikDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program prve stopnje z ustreznih strokovnih področij -izobraževanje učiteljev in edukacijske vede, humanistika in umetnost ali družbene, poslovne, upravne in pravne vede (1. alineja 38.a člena ZVis), v obsegu vsaj 180 KT – brez dodatnih obveznosti ali
  • zaključen študijski program prve stopnje z drugih strokovnih področij (2. alineja 38.a člena ZVis), v obsegu vsaj 180 KT, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija; obveznosti določi Komisija za podiplomski študij druge stopnje PeF glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do 60 kreditnih točk ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet po zakonskih določilih, veljavnih pred 11. 6. 2004, z ustreznih strokovnih področij – izobraževanje učiteljev in edukacijske vede, humanistika in umetnost ali družbene, poslovne, upravne in pravne vede – brez dodatnih obveznosti ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet po zakonskih določilih, veljavnih pred 11. 6. 2004, z drugih strokovnih področij, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija; obveznosti določi Komisija za podiplomski študij PeF druge stopnje glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do 60 kreditnih točk.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • poznavanje, spremljanje in uporabo ustreznih teorij in metod raziskovanja,
  • raziskovanje in prenašanje spoznanj v prakso,
  • razvijanje novega znanja in razumevanje področja,
  • razvijanje kognitivnih veščin, povezanih z ustvarjanjem novega znanja,
  • delovanje v skladu z etičnimi normami in poklicnim kodeksom,
  • prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, refleksija ipd.),
  • vodenje in organizacijo,
  • vzpostavljanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi skupinami,
  • sodelovanje v timu in komuniciranje z drugimi strokovnimi delavci, vključenimi v proces dela,
  • reflektiranje in evalvacijo obstoječe prakse ter prepoznavanje možnosti za dvig kakovosti dejavnosti,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poglobljeno poznavanje teoretičnih osnov področja edukacijskih politik, njihovo refleksijo in njihovo uporabo v praksi,
  • poglobljeno razumevanje procesov reflektiranja in načrtnega urejanja področja edukacije,
  • poglobljeno razumevanje družbe, države in institucionalnega delovanja, vpliva institucij na uporabnike storitev v polju edukacije in ozaveščanje dejstva lastne institucionalne vpetosti,
  • poglobljeno razumevanje, refleksijo in obvladovanje različnih oblik dela s področja edukacijskih politik (spremljanje dogajanja na področju, ocenjevanje trendov, predlogi za izboljšanje kakovosti in pravičnosti sistemov edukacije itd.),
  • avtonomno vodenje, spremljanje in evalvacijo posebnih projektov v polju edukacije (npr. samostojno vodenje projektov ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti in učinkovitosti v vrtcu, šoli, na univerzi; načrtovanje in vodenje razvoja šolske mreže v občini ipd.),
  • zahtevnejše analitično in raziskovalno delo na področju edukacijskih politik na regionalni ravni – npr. priprava regionalnega programa razvoja človeških virov ipd.),
  • razumevanje, refleksijo in uveljavljanje temeljnih vrednot in norm (človekovih pravic in dolžnosti, strpnosti, solidarnosti …) na področju edukacije,
  • razumevanje, refleksijo in prakticiranje pravičnosti na področju edukacije,
  • razumevanje, refleksijo in prakticiranje učinkovitosti na področju edukacije,
  • analitično strukturiran pogled na medkulturni dialog v vzgojno-izobraževalnih in drugih kontekstih,
  • vodenje raziskovalnega pristopa k problemu in ga obravnavati v primerjalni (tudi mednarodni) luči,
  • poglobljeno poznavanje osnovnih načel in elementov vodenja timov in služb,
  • analitično utemeljeno avtonomno presojo kriznih situacij in pripravo scenarijev za razreševanje problemov, ki izhajajo iz zaostrenih socialnih, etničnih, generacijskih položajev,
  • razumevanje makro razsežnosti edukacijskih politik in njihovo uporabo na posamičnih ravneh/področjih vzgoje in izobraževanja,
  • poznavanje, razumevanje, usmerjenost v aktivno, inkluzivno, nediskriminatorno delo, multikulturalnost.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent mora za prehod v drugi letnik opraviti izpitne obveznosti v obsegu 48 KT.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študija mora študent opraviti predpisane module in pridobiti kredite v obsegu 120 KT.

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL