Ime kvalifikacije Diplomirani vzgojitelj predšolskih otrok (vs)/diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok (vs)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (VS)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • zaključni izpit ali poklicna matura v srednješolskem programu vzgojitelj predšolskih otrok ali v srednješolskem programu zdravstveni tehnik ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje vzgojiteljev predšolskih otrok
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence)
  • komuniciranje, sodelovalno/timsko delo,
  • sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov,
  • fleksibilno uporabo znanja v praksi,
  • avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
  • splošno razgledanost, komuniciranje s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij,
  • iniciativnost/ambicioznost, vrednoto stalnega osebnega napredovanja in strokovnega usposabljanja,
  • informacijsko pismenost,
  • upravljanje s časom, za samopripravo in načrtovanje, samokontrolo izvajanja načrtov,
  • komuniciranje v tujem jeziku,
  • poznavanje in razumevanje socialnih sistemov (posebej procesov v vzgoji in izobraževanju),
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
  • znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
  • poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v vzgoji in izobraževanju,
  • razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, obvladovanje profesionalnoetičnih vprašanj,
  • poznavanje, razumevanje, usmerjenost v inkluzivno, nediskriminativno delo, multikulturalnost,

 

(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje, kritično vrednotenje in uporabo teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojnega dela,
  • poznavanje in avtonomno izvajanje kurikula za predšolsko področje in kurikula prvega razreda devetletne OŠ,
  • poznavanje vsebin, oblik in metod dela ter avtonomno izvajanje kurikula za vrtce in kurikula prvega razreda devetletne OŠ,
  • učinkovito ter fleksibilno organizacijo prostora in časa: ureditev igralnice za različne dejavnosti in igro, kotički za igro in umik, izbira didaktičnih in igralnih pripomočkov, fleksibilno časovno razporejanje dejavnosti in prehodov med njimi,
  • opazovanje in spremljanje dosežkov, napredka in razvoja otrok,
  • prepoznavanje in upoštevanje individualnih potreb in drugih razlik med otroki (v osebnostnih lastnostih, sposobnostih, zmožnostih, kognitivnih stilih, družinskem oz. socialno-kulturnem okolju ...) pri vzgojnem delu,
  • nudenje čustvene varnosti otrokom in spodbujanje samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
  • negovanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, širjenje interesov ter spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja,
  • poznavanje timskega dela in sodelovanje v paru s pomočnico vzgojiteljice ali učiteljico, v kolektivu oz. strokovnem timu,
  • učinkovito komunikacijo s starši ter poznavanje in uporabo različnih oblik sodelovanja z njimi.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Splošen pogoj za napredovanje iz nižjega letnika v višji letnik je pridobitev najmanj 52 KT. Manjkajoče KT iz predhodnega letnika mora študent opraviti najkasneje v naslednjem letniku.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent zbrati vse predvidene kreditne točke (180) iz vseh delov programa (obvezni, izbirni). Študij zaključi s predstavitvijo oz. zagovorom diplomskega projekta.

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL