Ime kvalifikacije | Diplomirani vzgojitelj predšolskih otrok (vs)/diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok (vs)Dodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma prve stopnje (VS) |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Visokošolsko strokovno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
3 leta
|
Kreditne točke | 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 7 |
- komuniciranje, sodelovalno/timsko delo,
- sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov,
- fleksibilno uporabo znanja v praksi,
- avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
- splošno razgledanost, komuniciranje s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij,
- iniciativnost/ambicioznost, vrednoto stalnega osebnega napredovanja in strokovnega usposabljanja,
- informacijsko pismenost,
- upravljanje s časom, za samopripravo in načrtovanje, samokontrolo izvajanja načrtov,
- komuniciranje v tujem jeziku,
- poznavanje in razumevanje socialnih sistemov (posebej procesov v vzgoji in izobraževanju),
- občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
- poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
- znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
- poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
- uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v vzgoji in izobraževanju,
- razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, obvladovanje profesionalnoetičnih vprašanj,
- poznavanje, razumevanje, usmerjenost v inkluzivno, nediskriminativno delo, multikulturalnost,
- poznavanje, kritično vrednotenje in uporabo teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojnega dela,
- poznavanje in avtonomno izvajanje kurikula za predšolsko področje in kurikula prvega razreda devetletne OŠ,
- poznavanje vsebin, oblik in metod dela ter avtonomno izvajanje kurikula za vrtce in kurikula prvega razreda devetletne OŠ,
- učinkovito ter fleksibilno organizacijo prostora in časa: ureditev igralnice za različne dejavnosti in igro, kotički za igro in umik, izbira didaktičnih in igralnih pripomočkov, fleksibilno časovno razporejanje dejavnosti in prehodov med njimi,
- opazovanje in spremljanje dosežkov, napredka in razvoja otrok,
- prepoznavanje in upoštevanje individualnih potreb in drugih razlik med otroki (v osebnostnih lastnostih, sposobnostih, zmožnostih, kognitivnih stilih, družinskem oz. socialno-kulturnem okolju ...) pri vzgojnem delu,
- nudenje čustvene varnosti otrokom in spodbujanje samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
- negovanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, širjenje interesov ter spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja,
- poznavanje timskega dela in sodelovanje v paru s pomočnico vzgojiteljice ali učiteljico, v kolektivu oz. strokovnem timu,
- učinkovito komunikacijo s starši ter poznavanje in uporabo različnih oblik sodelovanja z njimi.
Splošen pogoj za napredovanje iz nižjega letnika v višji letnik je pridobitev najmanj 52 KT. Manjkajoče KT iz predhodnega letnika mora študent opraviti najkasneje v naslednjem letniku.
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Za dokončanje študija mora študent zbrati vse predvidene kreditne točke (180) iz vseh delov programa (obvezni, izbirni). Študij zaključi s predstavitvijo oz. zagovorom diplomskega projekta.