Ime kvalifikacije Diplomirani ekonomist (vs)/diplomirana ekonomistka (vs)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (VS)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • poklicna matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Poslovne in upravne vede, pravo
ISCED podpodročje isced podpodročje poslovanje in upravljanje, menedžment
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence) 
  • ustvarjalnost in inovativnost,
  • podjetnost in poslovno etičnost,   
  • skrb za razvoj in doseganje stalne kakovosti turističnih produktov/storitev,
  • gostoljubnost in usmerjenost k ljudem,
  • uspešno medkulturno sporazumevanje,
  • prilagodljivost,
  • obvladovanje ključnih socio-psiholoških dejavnikov turizma,
  • kvalitetno vodenje procesov,
  • upravljanje razvoja,
  • strateško poslovno usmerjenost,

 

(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje in razumevanje temeljev ekonomije, ekonomike in drugih poslovnih ved, pomembnih za  uspešno podjetništvo in turizmu,
  • razumevanje in reševanje konkretnih razvojnih problemov in izzivov  s področja podjetništva in turizma, z uporabo ustreznih metod in postopkov,
  • povezovanje znanja z različnih področij (interdisciplinarnost) in »orkestriranje kompleksnih procesov in produktov v turizmu«,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst razvoja stroke podjetništva in managementa s poudarkom na turistični panogi,
  • razvoj veščin in spretnosti v oblikovanju in trženju produktov na področju  turizma,
  • prepoznavanje in obvladovanje pomena človeških virov ter profesionalno načrtovanje karier v turizmu,
  • prepoznavanje in obvladovanje uvajanja  novih oblik organiziranosti, vzpostavljanja odnosov in  inoviranja oblik dela,
  • spoznavanje pomena in osnovnega obvladovanja poslovnih financ kot temeljne poslovne funkcije tako v vidu pridobivanja denarnih virov kot tudi in predvsem v vidu upravljanja z njimi,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) za  učinkovito vodenje notranjih procesov, ustvarjanje novih podjemov in pridobivanje vrednosti obstoječih projektov na področju turizma,
  • analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic pojavov v pogojih medkulturne komunikacije in mednarodnega poslovanja,
  • uporabo znanja s področja poslovne etike in kulture v nepredvidljivih poslovnih situacijah EU okolja,
  • kompleksnejše poslovno načrtovanje v procesih dinamičnega globalnega podjetništva – (poslovni načrt novega podjema, poslovno načrtovanje podjetja v rasti) z zahtevnejšimi in sodobnejšimi metodami, razumevanje pomena in zagotavljanje interdisciplinarnega razmišljanja v primeru načrtovanja novih in še posebej rasti in razvoja obstoječih podjemov, uporabo tehnik in metod projektnega managementa na praktičnem primeru,
  • praktično uporabo teoretičnega znanja o managementu  kakovosti turističnih storitev,
  • strokovno načrtovanje, organiziranje, izvedbo in analiziranje gostinskega dogodka,
  • oblikovanje različnih oblik ponudbe glede na tip obrata in razmere na trgu, upoštevajoč kulinarične trende,
  • načrtovanje in oblikovanje dekorativnih kulinaričnih elementov glede na gostinski ambient, priložnost in obliko ponudbe,
  • uporabo sodobnih tehnologij priprave standardne, alternativne in dietne prehrane ter kombiniranje hrane in pijače za ustvarjanje kulinaričnih dogodkov za izbrane ciljne skupine  v prostoru in času,
  • poznavanje umetnosti druženja jedi in vin za razvoj odličnosti  kulinaričnih produktov,
  • razumevanje pomena dizajna in njegove vloge v razvoju turizma, predvsem na področju razvoja oblikovne komponente različne turistične ponudbe,
  • oblikovanje integralnega produkta wellnessa skladno s potrebami in željami ciljne skupine in sodelovanje s ponudniki v destinaciji,
  • pozicioniranje integralnega produkta wellnessa v primerjavi s konkurenčnimi,
  • uporabo dediščine v oblikovanju integralnih turističnih proizvodov,
  • uporabo kulinarične dediščine in regionalnih značilnosti kulinarike v gostinstvu in turizmu,
  • poznavanje pomena in možnih oblik družbenih podjemov ter posebnih znanj in spretnosti, za uspešno vodenje družbenega podjema (socialnega podjetništva) na področju podeželskega turizma,
  • obvladovanje ključnih dejavnikov ponudbe in povpraševanja po podeželskih turističnih produktih ter načinov oblikovanja in vodenja učinkovitih programov razvoja podeželskega turizma ter spodbujanja podjetništva.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Samostojni visokošolski zavod, GEA College – Fakulteta za podjetništvo

URL