| Ime kvalifikacije | Magister profesor zgodovine/magistrica profesorica zgodovineOdstrani iz primerjalnika [1] |
|---|---|
| Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
| Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
| Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
| Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
| Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
| Vstopni pogoji |
|
| ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
| ISCED podpodročje | |
| Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
- preoblikovanje in posredovanje strokovno-predmetnih vsebin na učencu razumljiv način,
- ustrezno povezovanje ciljev učnih načrtov, vsebin, načinov učenja in razvoja učencev pri uresničevanju šolskega kurikuluma,
- učinkovito načrtovanje, organiziranje in izvajanje učnih aktivnosti,
- obvladanje principov raziskovanja na pedagoškem področju ter njihovo uporabo pri izboljševanju učenja in poučevanja,
- spodbujanje aktivnega in neodvisnega učenja, ki učencem omogoča, da sami načrtujejo, spremljajo, vrednotijo in uravnavajo svoje učenje,
- spodbujanje sodelovalnega učenja, ki učencem omogoča razvoj socialnih veščin za uspešno sodelovanje v različnih heterogenih skupinah,
- ustrezno uporabo različnih načinov spremljanja, preverjanja in ocenjevanja napredka posameznega učenca v skladu s cilji ter dajanje konstruktivne povratne informacije,
- spremljanje in vrednotenje napredka učencev na področju usvajanja strategij učenja, učenja socialnih veščin, bralne in informacijske pismenosti,
- seznanjanje staršev in drugih odgovornih oseb o napredku učencev,
- učinkovito komuniciranje z učenci in razvijanje pozitivnih odnosov z njimi,
- oblikovanje spodbudnega učnega okolja in skupnosti učencev, v kateri se ceni različnost in v katerih se učenci počutijo sprejete, varne in samozavestne,
- oblikovanje jasnih pravil za vedenje in disciplino v razredu; pravila temeljijo na spoštovanju vseh udeležencev,
- uspešno soočanje z neprimernim vedenjem, agresivnostjo, konflikti in uporabo ustreznih strategij za njihovo reševanje,
- dajati vsem učencem enake možnosti in prilagaja delo njihovim individualnim posebnostim,
- prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami, njihovih močnih in šibkih področij, prilagajanje dela njihovim zmožnostim in po potrebi sodeluje z ustreznimi strokovnjaki in ustanovami,
- razvijanje pozitivnega odnosa do učencev, kaže spoštovanje do njihovega družbenega, kulturnega, jezikovnega, verskega izhodišča,
- upoštevanje etičnih načel in zakonskih določil pri svojem delu,
- kazati in spodbujati pozitivne vrednote, stališča in vedenje, ki ga pričakuje od učencev,
- učinkovito komuniciranje in sodelovanje s starši ter drugimi osebami, odgovornimi za učence,
- sodelovanje z drugimi učitelji in sodelavci na šoli,
- vključevanje in sodelovanje v različnih aktivnostih v ožjem in širšem okolju ter na področju izobraževanja,
- načrtovanje, spremljanje, vrednotenje in uravnavo lastnega profesionalnega razvoja,
- uporabo ustreznih metod za motiviranje učencev in razvijanje strategij, ki omogočajo vseživljenjsko učenje,
- spodbujanje prožnosti in vztrajnosti pri soočanju z novimi izzivi in nalogami ter spodbujanje samovrednotenja pri učencih,
- uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije pri delu in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
- razvijanje komunikacijskih in socialnih veščin pri učencih,
- samostojno pridobivanje virov, znanja in informacij,
- kritično branje in razumevanje virov in besedil,
- govorne in pisne komunikacijske spretnosti na višji stopnji,
- timsko delo,
- vseživljenjsko učenje v družbi znanja,
- razvijanje lastnih raziskovalnih pristopov in usmerjenosti v reševanje pedagoških problemov,
- uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- obvladovanje raziskovalnih metod, pedagoških postopkov in procesov,
- etično refleksijo in zavezanost profesionalni pedagoški etiki,
- avtonomno delovanje v zgodovinski in pedagoški stroki,
- poznavanje temeljnih didaktično-metodičnih značilnosti pouka zgodovine v osnovnih in srednjih šolah ter sodobne didaktike zgodovine,
- povezovanje teoretičnega znanja s praktičnim pedagoškim delom v osnovni in srednji šoli,
- načrtovanje, spremljanje, preverjanje, vrednotenje pouka zgodovine in izvenšolskih dejavnosti (muzejsko delo, arhivsko delo, terensko delo, šola v naravi) v osnovnih in srednjih šolah,
- vsestransko pedagoško delo učitelja zgodovine v osnovnih in srednjih šolah,
- poznavanje in obvladovanje zgodovinskega znanja in zgodovinskega interpretiranja,
- opis, analizo in interpretacijo posameznih zgodovinskih dogodkov in procesov,
- prepoznavanje zgodovinopisnih temeljnih besedil in obvladovanje najnovejših teoretičnih zgodovinopisnih izhodišč,
- samostojno in izvirno interpretiranje zgodovinskih dogajanj,
- oblikovanje izvirnega strokovnega in pedagoškega prispevka,
- refleksijo, samovrednotenje in samoocenjevanje.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Za napredovanje iz prvega v drugi letnik mora študent v celoti opraviti vse obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi učnimi načrti za prvi letnik, v skupnem obsegu 60 KT.
Za dokončanje študijskega programa mora študent opraviti vse obveznosti, ki jih določa študijski program in učni načrti predmetov, v skupnem obsegu 120 KT.
