| Ime kvalifikacije | Profesor likovne pedagogike (un)/profesorica likovne pedagogike (un)Odstrani iz primerjalnika [1] |
|---|---|
| Tip kvalifikacije | Diploma prve stopnje (UN) |
| Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
| Vrsta izobraževanja | Visokošolsko univerzitetno izobraževanje |
| Trajanje izobraževanja |
4 leta
|
| Kreditne točke | 240 kreditnih točk |
| Vstopni pogoji |
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus likovnih sposobnosti.
|
| ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
| ISCED podpodročje | |
| Raven kvalifikacije |
SOK 7 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
- sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,
- etično refleksijo in zavezanost profesionalni etiki,
- kooperativnost, delo v skupini,
- razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti,
- uporabo znanja v praksi,
- avtonomnost v strokovnem delu, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
- splošno razgledanost, sporazumevanje s strokovnjaki drugih strokovnih in znanstvenih področij,
- iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
- občutljivost (osveščenost) za naravno in družbeno okolje, nacionalno kulturo, dediščino, identiteto, multikulturnost in nediskriminativnost,
- temeljno informacijsko pismenost, uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- organizacijo in vodenje terobvladanje spretnosti v vzgoji in izobraževanju,
- upravljanje s časom, samostojno načrtovanje,
- poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji in izobraževanju,
- občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
- poznavanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
- raziskovanje v vzgoji in izobraževanju,
- poznavanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
- temeljno znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
- razumevanje individualnih vrednot in vrednostnih sistemov,
(predmetnospecifične kompetence)
- temeljno poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb, celostno pojmovanje otroka,
- temeljno poznavanje vsebine in metodike področja,
- reševanje konkretnih manjših delovnih problemov z uporabo osnovnih znanstvenih metod in postopkov,
- poznavanje, razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter vsebinskih in didaktičnih zakonitosti pouka v osnovni in srednji šoli na področju likovne vzgoje in likovne umetnosti ob mentorjevem vodenju,
- razumevanje in uporabo temeljnih specialno didaktičnih znanj za doseganje kurikularnih ciljev v osnovni in srednji šoli,
- koherentno obvladanje temeljnega znanja in povezovanje znanja z različnih področij in aplikacijo,
- uporabo širokega spektra strategij poučevanja in učenja glede na potrebe učencev ob mentorjevi pomoči,
- razvoj temeljnih veščin in spretnosti v uporabi znanja na določenem strokovnem področju,
- interdisciplinarno povezovanje vsebin ob mentorjevem vodenju,
- pedagoško vodenje posameznika, oddelka in/ali skupine ob pomoči mentorja,
- organiziranje aktivnega in samostojnega učenja,
- pomoč pri preverjanju in ocenjevanju znanja in dosežkov učencev, ter sooblikovanje povratnih informacij,
- poznavanje odnosov med vzgojno izobraževalno institucijo in socialnim okoljem ter sooblikovanje celovite ocene potreb posameznika oz. skupine, njihovih močnih in šibkih področij ob upoštevanju okoljskih dejavnikov (fizičnih, socialnih, kulturnih),
- poznavanje postopkov in principov svetovalnega dela in načrtovanje ter izvajanje (ob pomoči) intervencijskih programov,
- soustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov,
- uporabo temeljne informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na določenem strokovnem področju itd.,
- sodelovanje s starši,
- vzpostavljanje partnerskega odnosa z drugimi uporabniki oz. skupinami (starši, lokalna skupnost, svetovalne službe, gospodarstvo ipd.),
- sodelovanje v razširjenih programih osnovne šole (npr. podaljšano bivanje, krožki, mreže šol, mednarodno sodelovanje …),
- komuniciranje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij,
- zavzemanje za take spremembe sistema, ki zagotavljajo osnovne pravice in potrebe uporabnika oz. skupine.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent napreduje v 2. letnik, če opravi študijske obveznosti v obsegu najmanj 46 ECTS, v 3. letnik, če opravi vse izpite iz 1. letnika, opazovalno prakso in če opravi študijske obveznosti v obsegu najmanj 32 ECTS iz 2. letnika, v 4. letnik pa napreduje, če opravi vse izpite iz 1. in 2. letnika, pedagoško prakso in če opravi študijske obveznosti v obsegu najmanj v 46 ECTS iz 3. letnika.
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Študij konča, kdor opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 240 ECTS.
