Ime kvalifikacije Profesor likovne pedagogike (un)/profesorica likovne pedagogike (un)Odstrani iz primerjalnika [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
4 leta
Kreditne točke 240 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • poklicna matura in izpit iz enega od maturitetnih predmetov:  umetnostna zgodovina ali likovna teorija; izbrani predmet ne sme biti predmet, ki ga je kandidat že opravil pri poklicni maturi ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus likovnih sposobnosti.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,
  • etično refleksijo in zavezanost profesionalni etiki,
  • kooperativnost, delo v skupini,
  • razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti,
  • uporabo znanja v praksi,
  • avtonomnost v strokovnem delu, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
  • splošno razgledanost, sporazumevanje s strokovnjaki drugih strokovnih in znanstvenih področij,
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
  • občutljivost (osveščenost)  za naravno in družbeno okolje, nacionalno kulturo, dediščino, identiteto, multikulturnost in nediskriminativnost,
  • temeljno informacijsko pismenost, uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije,
  • organizacijo in vodenje terobvladanje spretnosti v vzgoji in izobraževanju,
  • upravljanje s časom, samostojno načrtovanje,
  • poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji in  izobraževanju,
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • poznavanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
  • raziskovanje v vzgoji in izobraževanju,
  • poznavanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • temeljno znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
  • razumevanje individualnih vrednot in vrednostnih sistemov,
(predmetnospecifične kompetence)
  • temeljno poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb, celostno pojmovanje otroka,
  • temeljno poznavanje vsebine in metodike področja,
  • reševanje konkretnih manjših delovnih problemov z uporabo osnovnih znanstvenih metod in postopkov,
  • poznavanje, razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter vsebinskih in didaktičnih zakonitosti pouka v osnovni in srednji šoli na področju likovne vzgoje in likovne umetnosti ob mentorjevem vodenju,
  • razumevanje in uporabo temeljnih specialno didaktičnih znanj za doseganje kurikularnih ciljev v osnovni in srednji šoli,
  • koherentno obvladanje temeljnega znanja in povezovanje znanja z različnih področij in aplikacijo,
  • uporabo širokega spektra strategij poučevanja in učenja glede na potrebe učencev ob mentorjevi pomoči,
  • razvoj temeljnih veščin in spretnosti v uporabi znanja na določenem strokovnem področju,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin ob mentorjevem vodenju,
  • pedagoško vodenje posameznika, oddelka in/ali skupine ob pomoči mentorja,
  • organiziranje aktivnega in samostojnega učenja,
  • pomoč pri preverjanju in ocenjevanju znanja in dosežkov učencev, ter sooblikovanje povratnih informacij,
  • poznavanje odnosov med vzgojno izobraževalno institucijo in socialnim okoljem ter sooblikovanje celovite ocene potreb posameznika oz. skupine, njihovih močnih in šibkih področij ob upoštevanju okoljskih dejavnikov (fizičnih, socialnih, kulturnih),
  • poznavanje postopkov in principov svetovalnega dela in načrtovanje ter izvajanje (ob pomoči) intervencijskih programov,
  • soustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov,
  • uporabo temeljne informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na določenem strokovnem področju itd.,
  • sodelovanje s starši,
  • vzpostavljanje partnerskega odnosa z drugimi uporabniki oz. skupinami (starši, lokalna skupnost, svetovalne službe, gospodarstvo ipd.),
  • sodelovanje v razširjenih  programih osnovne šole (npr. podaljšano bivanje, krožki, mreže šol, mednarodno sodelovanje …),
  • komuniciranje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij,
  • zavzemanje za take spremembe sistema, ki zagotavljajo osnovne pravice in potrebe uporabnika oz. skupine.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

 

Študent napreduje v 2. letnik, če opravi študijske obveznosti  v obsegu najmanj 46 ECTS, v 3. letnik, če opravi vse izpite iz 1. letnika, opazovalno prakso in če opravi študijske obveznosti  v obsegu  najmanj  32 ECTS iz 2. letnika, v 4. letnik pa napreduje, če opravi vse izpite iz 1. in 2. letnika, pedagoško prakso in  če opravi študijske obveznosti  v obsegu najmanj v 46 ECTS iz 3. letnika.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Študij konča, kdor opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 240 ECTS.

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL